vrijdag 24 december 2010

Review: Kruidvat Body Fruit lijn


Begin deze week liet ik jullie het tropische perspakket zien die ik had ontvangen van Kruidvat. Ik kon niet wachten om de winter van me af te wassen dus ik ben snel met deze producten de badkamer in gedoken. Benieuwd wat ik er van vond?




De geur Cranberry/Pomegranate is goddelijk lekker! Deze douchegel ruikt fruitigzoet, als rijpe, rode bessen. Het ruikt niet perse mierzoet, want er zit ergens ook wat fruitigfris in. De douchegel is vrij vloeibaar, schuimt goed en laat een subtiele geur na op de huid.


De geur Coconut/Sheabutter ruikt ook al zo lekker! Deze geur doet me echt denken aan een wit strand met palmbomen. Deze scrub heeft een heerlijke kokosgeur, een tikje zoet. Ik denk dat velen deze geur herkennen als zonnebrand.

De scrub zelf is heel creamy en bevat - naar mijn mening - niet al te veel scrubdeeltjes (gemalen kokosnoot). Ik zou deze scrub daarom bestempelen als milde scrub en aanraden aan mensen die de voorkeur geven aan een milde, creamy scrub. Mensen met een gevoelige, tere huid bijvoorbeeld. Deze scrub droogt je huid niet uit maar verzorgd het juist. Na het douchen voelen mijn benen lekker moisturized aan. Ik heb meerdere creamy scrubs gehad en ze voelen en werken allemaal een beetje zoals deze. Ik moet zeggen dat ik meer fan ben van de wat ruigere zout/olie scrubs, maar in deze categorie scrubs doet hij prima zijn werk en ruikt hij ook nog eens naar vakantie!


Een ander bijkomend voordeel is de sluiting van zowel de Shower Gel en de Body Scrub. Ik vind een tubevorm sowieso erg handig en al helemaal met deze klapklep. Het werkt niet alleen efficiënter (deze kun je met 1 hand openkrijgen, potten scrubs met draaideksel absoluut niet), ook is deze manier veel hygienischer omdat er zo geen water en vingers bij kunnen komen. Aha!


Na het douchen smeerde ik mijn lichaam in met de Body Butter. Nu ruikt Mango/Papaya wederom goddelijk! Het is lekker fruitigfris met een vleugje fruitigzoet. De geuren van de vruchten mango en papaya zijn duidelijk ter herkennen.


Hoewel de geuren van de Body Fruit lijn misschien net zo lekker zijn als de geuren van The Body Shop, schijnen de vergelijkingen op te houden zodra je een vinger in de Body Butter doopt. Of nou ja, doopt. Het is een hele vaste massa die je een beetje kunt indeueken. Voor mijn gevoel veert deze Body Butter zelfs een beetje mee. Het is gummy-achtig.

Toch is het niet moeilijk om er een schepje uit te nemen. Ik zeg schepje, omdat deze structuur me doet denken aan een Mona toetje, zo'n puddinkje! Het verdelen over de huid gaat ook prima, ondanks de ietwat afwijkende structuur. Ik vind dat deze Body Butter lekker snel intrekt en een subtielere geur achterlaat op de huid.


De Body Lotion ruikt hetzelfde maar is natuurlijk heel anders. Dit is inderdaad meer een lotion. Het is vergelijkbaar met de structuur van magere yoghurt. Je hebt maar een klein beetje nodig om een groot gedeelte van je lichaam in te smeren. Naar mijn idee trekt de Body Butter sneller in dan de Body Lotion, alhoewel de Body Lotion er ook vrij snel over doet.


Ook de verpakking van de Body Lotion krijgt kudos! Op deze manier kun je goed doseren en hygienisch werken. Waren er maar meer Body Lotion's zo verpakt!

'Het spul' - de rode vloeistof is de douchegel

Bij het vorige artikel zag ik dat jullie je een beetje zorgen maakten over de ingrediënten. De Body Fruit lijn is geen natuurlijke lijn. Er zitten wel kleine hoeveelheden natuurlijke extracten en oliën in, maar ingrediënten als sodium laureth sulfate en paraffinum liquidum zijn aanwezig in een grotere hoeveelheid.  In principe zitten deze ingrediënten in zowat alle Bath & Body producten die te koop zijn bij een drogist. Kies je liever voor een natuurlijke lijn dan is dat je goed recht (sterker nog, ik ben een groot liefhebber en voorstander van natuurlijke cosmetica), maar daar hangt dan ook meteen een prijskaartje aan.

Deze producten uit de Body Fruit lijn zijn erg voordelig en budget-proof. De producten zijn niet natuurlijk, maar doen wat ze moeten doen en ruiken ontzettend lekker! Als je hier geen waarde aan hecht  en op zoek bent naar lekkere, niet te dure verzorging is Body Fruit misschien wel wat voor jou.


  • Body scrub €2.89/200 ml
  • Body lotion €2.29/250 ml
  • Body butter €2.49/200 ml
  • Shower gel € 1.99/200 ml


Kado Tip!
Je kunt een kadopakket samenstellen als je een verjaardag hebt (of Kerst), met bijvoorbeeld een Body Scrub, Shower Gel en /of Body Lotion en Body Butter  - voor nog geen tientje! Pak het lekker zomers in zoals het PR bureau dat ook gedaan heeft en je hebt een superleuk kado!


Lijkt deze lijn je wat, na mijn review?


Until next time,
Serena Verbon