woensdag 8 december 2010

Budget Tip: Oogschaduw Kapot


Oh no! Je oogschaduw is weer eens op de grond gekletterd maar deze keer is hij het zat en nu ligt hij daar zielig te wezen in duizend stukjes. Argh! En dat was nog wel je favoriete kleur! Zal je altijd zien. What to do, what to do? Weggooien is geen optie. Lees snel verder wat ik heb bedacht...




Verzamel alle stukjes oogschaduw in een kommetje. Dit was trouwens een Maybelline Color Cosmos oogschaduw. Als er nog wat aan de pan vast zit gekoekt haal je dit los en gooi je bij de rest. Ik heb hier trouwens een mini vijzel gebruikt in plaats van een kommetje.


Met de bolle kant van een theelepeltje of met een stamper (dit hoort bij de vijzel) maal je je oogschaduw superfijn. Afwisselend stampen, wrijven en roeren is de beste manier. 


Zoals je ziet mengen de kleuren tot 1 geheel en ontstaat er een metallic blauwe kleur met grijze ondertoon. Pretty! In principe kun je hier stoppen en de oogschaduw overbrengen in een klein potje. De oogschaduw is nu als loose eyeshadow te gebruiken. Maar ik stop echter niet en ga door met mijn experiment.


Omdat ik geen kleine potjes meer heb gebruik ik een helft van een lenzen bewaarbakje. Hier schep ik een klein beetje fijngemalen oogschaduw in.


Hierbij voeg ik oogschaduw primer toe. Ik gebruik die van Too Faced omdat die makkelijk uit de tube te  krijgen is. Meng het geheel tot een creamy substantie. Voeg beetje bij beetje oogschaduw primer toe tot het de juiste consistentie bereikt heeft.


Tadaah! Je eigen versgemaakte longwear creamy eyeshadow! Door gebruik te maken van de primer weet je zeker dat deze creamy eyeshadow lang blijft zitten zonder te creasen. Nice! Ik ben dol op creamy eyeshadows. Ik breng ze lekker makkelijk aan met mijn vingers en breng daar eventueel nog oogschaduw over aan. Het is eigenlijk gewoon een gekleurde base, zoals de MAC Paintpots of de Benefit creaseless cream shadow/liners. 


Hoe meer losse oogschaduw je aanbrengt, hoe gepigmenteerder de creamy eyeshadow zal zijn. Die van mij is (na blenden) nog vrij sheer zoals je ziet. Wat ik me afvraag, als je nou vrij veel fijngemalen zwarte oogschaduw zou toevoegen, zodat het echt een dikke pasta is, heb je dan een creamy eyeliner? Hmmm...dat moet ik eens uittesten! Maar als een van jullie zin heeft in een experimentje, be my guest!

Ik zei het bij 'Recycle je oude bronzer' en nu zeg ik het weer: Gooi nooit make-up weg! Je kan er nog zoveel mee doen, zelfs nadat het aan diggelen is gevallen. Onthouden he? ;-)

Until next time,

Serena Verbon