woensdag 29 december 2010

BeautyLab lezeressen: Make-up Blunder top 5


Bij de Sleek blush winactie van gisteren vroeg ik om jullie ergste make-up blunders. Nooit gedacht dat er in zo'n kort tijdbestek zoveel respons op zou komen! Ik heb ze allemaal doorgelezen en nog nooit zo hard geroflt! Serieus. Wat een verhalen. Omdat ik er van uit ga dat niet iedereen de bijna 300 comments heeft doorgespit, heb ik voor jullie de make-up blunder top 5 samengesteld. 



Ik heb hieronder de meest hilarische, leuk geschreven comments geselecteerd. Het was wel moeilijk kiezen aangezien ik er bij heel veel spontaan in lachen uitbarstte! Maar...het is me gelukt. We beginnen bij 5 en werken de lijst af naar 1. Nummer 1 is de winnares van de winactie. Lachen jullie mee?


No. 5 - Deb
Mijn grootste beautyblunder, is gelukkig alweer een jaar of twee geleden. Ik had een afspraak in mijn pauze gemaakt voor een gratis Anastasia brow touch up bij Douglas op Vredenburg omdat ik daarvoor een bon had gevonden in het Douglas magazine. De Touch up gebeurde razendsnel, binnen 10 minuten stond ik weer buiten. Ik had, heel eerlijk gezegd, niet goed opgelet en was over Hoog Catharijne weer naar mijn werk terug gelopen. Ik had namelijk teveel haast om weer op tijd terug te komen. Het was namelijk best een stuk lopen. Thuis aangekomen zei mijn man (toen nog mijn vriend); wat zie jij eruit!! Dus ik kijk in de spiegel en zie 2 mega grote wenkbrauwen, veel te donker en heftig aangezet. Ze leken er wel opgeplakt! Ook de stipjes die gezet worden bij het werken met de sjablonen stonden nog op mijn voorhoofd! Ik ben dus als een soort Evil Bert over Hoog Catharijne gelopen en op mijn werk gezeten! Wat zullen mensen een lol hebben gehad. Ik vraag me nog altijd af of het een stagiair was die mijn wenkbrauwen had gedaan, maar dan nog...zo gaat ze vast zelf ook niet over straat. Ik heb haar daarna in ieder geval nooit meer terug gezien bij de Douglas.


No. 4 - Miek
Mijn blunder... Die was afgelopen week.. Mijn dochtertjes hebben vakantie en vonden het weleens leuk om mij op te maken.. Dus ik als gewillig slachtoffer mezelf overgegeven aan hun make-upkunsten. Ze zijn 10 en 8 jaar en vinden vooral glitters en felle kleuren mooi. Samen hadden ze dikke pret, toen ik later in de spiegel keek snapte ik wel waarom. Ik leek wel een discobal met al die glitters en felle kleurtjes.. Oogschaduw tot op mijn voorhoofd en jukbeen.. Maar ach we hadden een ochtend pret gehad en daar ging het om. Maar... toen ging de telefoon en de meiden gingen buiten spelen.. ik nog even wat schoonmaakwerk in huis gedaan. Helemaal niet meer gedacht om de make-up even eraf te halen. En toen gebeurde het.. de deurbel, de verwarmingsmonteur.. hij keek me wel heel verrast aan maar ik dacht er verder niet bij na. Daarna dronk hij nog een kopje koffie en tijdens het koffie drinken vroeg hij of ik aan theater deed.. Toen viel bij mij het kwartje.. Gelukkig kon hij er ook hartelijk om lachen!


No. 3 - Green
Mijn blunder is erg hip en misschien wel vooruitstrevend en (nog!) niet van deze tijd. Zo fier als een gieter kwam ik op mijn 14de thuis met mijn allereigenste Catrice concealerpalette (helemaal zelf voor gespaard). Als een gek begon ik alle kleurtjes op mijn arm te 'swatchen', gelijk ze dat op de beautyblogs op het internet ook deden. Ik maakte er imaginaire foto's van en zette het op mijn boekenplank, naast een barbie die er wat verdwaald bij zat van toen ik er een maand geleden nog mee speelde. Maar wat was dat groene kleurtje nu eigenlijk? Na het grondig te googlen (ik ben een kei in googlen) kwam ik erachter dat het de bedoeling was om er 'rode plekjes mee te camoufleren'. Ja, dat kon ik wel gebruiken! Ik stond onder de pukkels op die leeftijd! Naarstig ging ik de volgende ochtend in mijn nog steeds donker kamertje aan het werk, ervan overtuigd dat mijn pukkeltjes als sneeuw voor de zon zouden verdwijnen. Als een fiere pauw kwam ik op school aan, wachtend op de lovende reacties over mijn prachthuidje, maar vreemd genoeg zei helemaal niemand iets. "Hè?" dacht ik. Ik besloot me even terug te trekken naar de toiletten, waar de puzzel op een pijnlijke manier in elkaar viel (je moet je voorstellen hoe pijnlijk het moet zijn als een puzzel al pijn doet). Mijn kop leek wel beschimmeld met al dat groen reliëf erop!

No. 2 - Annabel
Oeff mijn ergste blooper was een paar weken geleden. Ik was uitgegaan en toen ik thuis kwam, kon ik niet slapen dus ik besloot m'n nagels nog in bed te lakken. De volgende ochtend werd ik wakker, en ik voelde iets raars onder mijn been, ik pakte het, en het was een leeg nagellakflesje! Maar waar was het kwastje? Ik voelde in mijn haar en ja hoor, achterop mijn hoofd zat het kwastje plus de inhoud van de nagellak geplakt! Ahhh wat een crime! Mijn moeder heeft toen met een hele fles nagellak remover de nagellak er uit kunnen krijgen, maar pfff.. dat was geen pretje, hoor..


No. 1 - Kim
Nou we waren op vakantie met me ouders en vrienden, hun dochter was mijn beste vriendin en samen haalde we heel wat kattenkwaad uit. In die tijd kregen we net tieten en vulde onze bhtjes op, rookte we wel eens stiekem (blegh!) en kregen we net make up door, Miss Sporty was heel stoer toen ! We wouden naar de "disco" gaan dus maakte we ons op, we hadden alleen niks voor onze lippen..ach zei me vriendin nagellak kan toch ook dat mooie kleurtje pink? Ik nog waarom niet ook handig blijft de hele avond zitten we smeerde, en het brande als een gek..Wij in paniek naar me moeder rennen dat het pijn deed. Iedereen lag natuurlijk in een deuk probleem was het ging er niet af, niet met water niet met zeep en door het boenen hadden we hele rode en schralen lippen AUW !. Dan maar nagellak remover en dat prikte als de neten haha. We kunnen er nog om lachen en er is zelfs een foto van ergens in een vakantie album..

Kim gefeliciteerd met je prijs! Als je me je adresgegevens mailt stuur ik de Sleek blush in Pomegranate zo snel mogelijk jouw kant op.

Iedereen bedankt voor het delen van jullie blunders, het was erg leuk om alle comments door te spitten, ik werd er helemaal vrolijk van! Sorry als ik jullie blunder niet in de top 5 heb vermeldt, maar het was ook zo moeilijk kiezen! Ik hoop dat jullie er in ieder geval ook hartelijk om hebben kunnen lachen. Voor alle blunders moet je zeker even de comments doorlezen van dit artikel. Enjoy!


Until next time,
Serena Verbon