dinsdag 21 december 2010

BeautyLab goes mobile!

Oh die Serena, toch. Ze loopt altijd een beetje achter met de trends. Maar dat zien we voor deze keer even door de vingers, want ze is immers bijna 30. Sssshhhhhh! Anyhow. Een paar dagen terug heb ik BeautyLab.nl mobile compatible gemaakt. Jep, all by myself! Vanaf heden kun je met mobieltje naar mijn site surfen (dat wil zeggen, als je internet op je mobieltje hebt) zonder die vervelende, lange laadtijden.




Klinkt stoer he? Mobile compatible. Met andere woorden, als je via je iPhone, Blackberry, Samsung Galaxy Tab of andere smartphone op internet gaat en naar mijn site surft, krijg je een iets andere lay-out te zien dan voorheen:


Het is een soort magazine lay-out. Al mijn artikelen zijn samengevat en boven op elkaar gestapeld. De linker- en rechterkolom zijn verdwenen. Why, you ask? Zodat mijn site nu supersnel laadt! Voorheen moest ik met mijn Galaxy tab een paar minuten wachten voordat mijn homepage was geladen. Nu duurt het slechts enkele seconden. 


Om het volledige artikel te lezen klik je op het blauwe pijltje rechts van de samenvatting (rechtsonderin op de bovenstaande foto). En wederom is het gehele artikel binnen no-time geladen! Het enige nadeel is dat je via deze versie geen comments kun bekijken of achterlaten.


Vind je deze mobiele versie van mijn site niet tof? Scroll dan helemaal naar onderen en klik op 'internet versie weergeven'. Je krijgt dan mijn site te zien zoals het eruit ziet als je gewoon via de computer naar mijn site surft. Ook kun je in deze modus wel gewoon comments bekijken en plaatsen. Het laden neemt alleen meer tijd in beslag.

Just to let y'all know! Mocht je mijn site wel eens met je mobieltje bezoeken dan weet je dat het nu lekker snel kan. En als het je niet bevalt weet je ook meteen hoe je dit kunt aanpassen.

Q: Heeft jouw mobieltje internet?

ps. Vandaag komen er nog 2 updates!

Until next time,

Serena Verbon