dinsdag 2 november 2010

Wat zou je liever: kwantiteit of kwaliteit shopping?


Stel, je wint een prijs en je krijgt de volgende keuze voorgelegd; je ontvangt een H&M kadobon t.w.v. €1000 of een shoptegoed van €1500 die je alleen bij winkels mag besteden gelegen aan de P.C. Hooftstraat te Amsterdam (je weet wel, waar de Chanel, Burberry, Armani en meer van die dure toko's zitten). Wat zou je kiezen?


Het is natuurlijk heel verleidelijk om dan maar meteen voor de big bucks te gaan in de P.C. Maar wat kan je daar nu echt van kopen? Een Burberry trenchcoat  bijvoorbeeld kost al €1295 en dan hou je €200 over voor wat...een Louis Vuitton sleutelhanger? 

Als je €1000 in de H&M mag besteden heb je minstens een jas, een stel broeken, een paar schoenen, een aantal topjes, vesten, truien, jurkjes en wie weet hou je nog wat over voor sieraden, make-up, sjaaltjes, mutsen of andere leuke accessoires. Met andere woorden, je hebt dan wel wat minder te besteden bij de Hennes, maar je kunt er uiteindelijk veel meer kledingstukken van kopen. 

De grote vraag is hier natuurlijk, ga jij liever voor 1 tijdloos designer piece (Burberry trenchcoat, het welbekende Chanel tasje, zwarte stiletto pumps van YSL) of ga jij liever voor heel veel trendy kledingstukken van de H&M? Verkies jij kwantiteit boven kwaliteit, of juist anderom?

Ik ga voor de €1000 in de H&M. Kwantiteit dus! Ik was er laatst en ik zag ontzettend veel mooie kledingstukken die ik het liefst allemaal had gekocht! De kwaliteit van de H&M is dan wel stukken minder en gewoon niet te vergelijken met designermerken, maar ach. Dan heb ik deze winter wel lekker een geheel nieuwe garderobe.

Waarom ik niet voor de €1500 in de P.C. ga? Ik spaar me liever eerst rot voor een designerpiece in plaats van dat ik het zomaar in mijn schoot krijg geworpen. Ik denk dat ik er dan meer van kan genieten, omdat ik het met eigen geld heb verdiend. Een designerpiece is dan echt bijzonder voor me, en ik zal er veel zuiniger mee omgaan. Althans, zo ervaar ik het met mijn Burberry trench.

Wat kiezen jullie?

Until next time,
Serena Verbon