woensdag 3 november 2010

Review: Gosh Holographic nagellak

Een tijdje geleden reviewde ik een aantal Nfu Oh lakjes waaronder een prachtig holografisch lakje. Ik vertelde dat ik helemaal onder de indruk was van het holo lakje, terwijl ik dan van tevoren niet gedacht zou hebben (ik ben sneller onder de indruk van glitter en sparkly stuff).

Tussen de comments lieten veel bezoekers weten dat Gosh ook een prachtig holografisch lakje in het assortiment heeft zitten. Dat wist ik niet, dus thanks voor de tip iedereen! Ik heb dit lakje uiteraard zo snel mogelijk gekocht (lees: de volgende dag trok ik een sprintje naar de Kruidvat) en vandaag wilde ik er even wat aandacht aan besteden!



Ik heb een nagellakstash van om en nabij de 190 lakjes (I know!) maar van Gosh had ik nog niets. Nul komma nul, noppes, nada. Geen idee dus of Gosh fijne lakjes in hun assortiment heeft zitten, maar omdat jullie me allemaal nummer 549 - holographic aanraadden vertrouwde ik blindelings op jullie oordeel en rekende het flesje af bij de kassa. 

Gosh nagellak kost €6,99, dat is niet goedkoop maar ook zeker niet duur. De holografische lakjes van Nfu Oh bijvoorbeeld zijn €8,29 (+ btw) en zijn dus al snel een paar euro duurder. MAAR, Nfu Oh bevat daarentegen 17 ml lak en Gosh bevat slechts 8 ml lak, dus in verhouding is Gosh dan weer duurder. Maar ja, vaak zijn de lakjes al dik geworden voordat je ze goed en wel op hebt gemaakt, dus persoonlijk let ik liever op de prijs dan op de prijs/inhoud verhouding.



Ik was een beetje sceptisch over deze holo aangezien het holografische effect vrij ver te zoeken was, zelfs als er gewoon daglicht op het flesje scheen. Zo in het flesje vind ik het maar een saaie, staalblauwe/grijze kleur.


MAAR! Zodra ik de lak aanbracht op mijn nagels - overigens met de Nfu Oh Aqua Base eronder - begon ik steeds minder sceptisch te worden. Na 2 lagen is de lak mooi dekkend en komt het holografische effect het beste tot zijn recht. In zowel daglicht als onder de lamp (de zon is al een tijdje uit ons land verdwenen lijkt het wel) schittert het holo effect je tegemoet. De deeltjes weerkaatsen felgroen, aquablauw, fuchsia, lila, oranje en nog veel meer. Met iedere beweging veranderen de kleuren weer van patroon. Prachtig gewoon. En in het echt is het nog veel mooier dan op de onderstaande foto's!


onder de lamp met flits

onder de lamp zonder flits
Gosh Holographic is helaas de enige holo lak uit hun assortiment, wat mij betreft mogen er meer bij komen! Holografische lakjes drogen ontzettend snel, echt heerlijk! Al drogen de Nfu Oh lakjes nog sneller naar mijn idee. Zonder topcoat begon dit lakje wel vrij snel te slijten/chippen, dus een topcoat is absoluut noodzakelijk als je wil dat het langer dan 2 dagen mooi blijft. De finish is prachtig, het aanbrengen gaat prima en de prijs is ook erg ok. Het enige wat me opvalt is dat de structuur van deze lak er voor zorgt dat  ieder bobbeltje of deukje in mijn nageloppervlak goed te zien is. Mocht je dus geen gladde nagels van jezelf hebben dan is een smoothing basecoat misschien gewenst. 

Al met al is dit inderdaad een aanrader als je op zoek bent naar een mooi holografisch lakje. Het is fijn dat je hem gewoon in de winkel kunt bekijken en afrekenen en dat het eens een keertje niet via internet hoeft. Dit is mijn tweede holografische lakje en jongens, I'm hooked! Ik betrap mezelf er soms op dat ik heel fascinerend naar mijn nagels loop te staren, hihi. Zo mooi!


Q: Zijn jullie te spreken over Gosh nagellak, en wat vinden jullie van holografische lakjes?


Until next time,

Serena Verbon