woensdag 3 november 2010

Bloody Beauty Shoot

Een tijdje terug vertelde ik jullie in dit artikel over mijn hectische week waarin ik zowel een fotoshoot moest regelen voor het Samsung Galaxy Tab project als de Halloween VIP Party. Op een helder moment dacht ik bij mezelf, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? En zo kwam ik op het idee de shoot en de VIP Party te combineren. Tara en Larissa moesten sowieso opgemaakt worden, dan kon ik er net zo goed een fotoshoot omheen bedenken, am I right? Klik even verder voor de spectaculaire, lugubere maar tegelijkertijd prachtige, artistieke resultaten van de Bloody Beauty Shoot.


Via Twitter kwam ik in contact met Lize Spoelstra van Pink Fish Photography. Lize is een jonge meid van 20 die een enorm talent heeft voor fotografie. Zo jong als ze is heeft ze zichzelf de kunst van fotografie aangeleerd. Ze heeft affiniteit met fashion- en beautyshoots en fotoshoots waarbij emoties en gevoelens duidelijk naar voren komen. Ook houdt ze wel van experimenteren. Kortom, de perfecte fotografe voor de Bloody Beauty Shoot dus!

Tijdens de shoot maakte ik behind the scenes video's met de Samsung Galaxy Tab die ik meteen kon uploaden via YouTube. De filmpjes en meer zijn te zien via de site Ideas in Movement.

Tara

Tara had bedacht dat ze als enge pop verkleed zou gaan. Je weet wel, zo'n porseleinen pop die er in eerste instantie lief en mooi uitziet, maar als je langer kijkt wordt de pop steeds enger en enger. Tara had daarom mijn Lady Gaga pruik opgezet en als outfit een jurkje met kniekousen en een knuffeltje gekozen. Lekker poppig en kinderlijk. Als make-up heb ik haar hele gezicht porseleinwit geschminkt en haar ogen lekker zwaar en dik aangezet met blauw, zwart en een vleugje rood. Onder en boven draagt ze nepwimpers voor het poppenoog effect en om haar ogen optisch nog meer te vergroten draagt ze mijn circle lenzen. Haar lippen maakte ik pruilerig met een zwart oogpotlood. Tara is niet zomaar een enge pop, ze is psycho doll! Ze is namelijk een keer gevallen op haar hoofd en daarom heb ik links en rechts 'barstjes' op haar gezicht gemaakt met eyeliner.






 Larissa
Larissa had bedacht dat ze als bloederige chirurg verkleed zou gaan. Zo'n nachtmerrie chirurg die meer kwaad doet dan goed. Als je bij zo'n chirurg onder het mes gaat weet je zeker dat je nooit meer van de operatietafel afkomt! Als basis een bleek gezicht met enorme blauwpaarse wallen (want, geen slaap). Om Larissa's lieve gezichtje wat meer evil te maken koos ik voor felrode winged eyeshadow (dat geeft een fierce oogopslag) en maakte ik boze bitch brows. Om haar een iets ingevallen bekkie te geven contourde ik met zwart onder de jukbeenderen en op haar lippen kwam een donkerrode kleur met een flinke klodder nepbloed. Als accessoire kocht ik een lekkere grote runderlap! Ook Larissa draagt mijn circle lenzen, voor een duistere en boze blik.




Lize is gewend te werken op locatie en dit zorgt er voor dat ze heel creatief met ruimtes omgaat. Tara werd gefotografeerd in mijn flatgebouw, op de gallerij, in de lift en op de trap. Larissa werd gefotografeerd in mijn badkamer. Mijn badkamer is overigens heel erg klein, maar Lize kan iedere ruimte omtoveren tot een set.


Tara en Lize op de gallerij

Hier ligt Tara in het trapgat van mijn flatgebouw

Larissa poseert in mijn badkamer

Lize gaf hele goede aanwijzingen en mijn ietwat verlegen zusjes voelden zich meteen bij haar op hun gemak. Beiden hebben ze totaal geen modellen ervaring, maar het ging echt heel erg goed en snel allemaal. Binnen anderhalf uur zaten alle foto's erop en had Lize genoeg materiaal waar ze wat mee kon. Alle foto's zijn genomen en bewerkt door Lize van Pink Fish Photography. Neem zeker eens een kijkje op haar site want ze maakt de meest prachtige foto's! Die komt er nog wel, neem het maar van mij aan.
Lize in actie!

De close-up foto's met een deur als witte achtergrond

Nadat Lize klaar was heeft ze me ook nog ontzettend goed geholpen. Ze heeft gevulde eieren gemaakt, hielp me met dingen klaarzetten, waste wat vuile vaat af, kortom, een hele goede hulp! Niet alleen een getalenteerde fotografe, ook nog eens een goed en vriendelijk persoon. Mijn zusjes en ik zijn helemaal weg van haar! Lize als je dit leest: DANKJEWEL!

Het was echt supergaaf om deze Bloody Beauty Shoot te organiseren maar ik had het uiteraard niet gekund zonder mijn modellen/zusjes Larissa en Tara en fotograaf Lize. 

Wat vinden jullie van de foto's? Ik vind ze ontzettend GAAF! Ik ben echt trots op het eindresultaat! Dat mag wel gezegd worden toch?

Het is de bedoeling dat een andere blogger verder gaat met dit project. Ik heb daarom de fashionblogger Ilanka van Fashion Nerdic uitgekozen die ik heb leren kennen tijdens de shoot voor FreshCotton. Zij zal deze week een eigen fashion shoot organiseren. Haar avonturen zijn bij te houden via haar eigen site alsook via ideasinmovement.nl. Ik ben erg benieuwd wat zij er van gaat bakken!

Until next time,
Serena Verbon