vrijdag 26 november 2010

Slim Swatchen

Wat doen jullie met spons applicators? Ik vind ze waardeloos, ze vallen uit het palette of ik raak ze kwijt. En hebben jullie wel eens geprobeerd ermee te blenden? Dat gaat echt voor geen meter. Meestal gooi ik ze daarom meteen maar weg. Hoppa, opgeruimd staat netjes! Sinds kort bewaar ik ze juist express. Wil je weten waarom?


Eigenlijk kwam mijn moeder ermee. 'Sereen, waarom gebruik je die ondingen niet gewoon puur en alleen voor het swatchen?'. Mijn moeder is inmiddels ook ingeburgerd met de taal der beautyblogs en is goed op de hoogte van woorden als swatchen, hauls, blenden, crease en meer van dat soort taal. 'Als je van die wegwerp dingen gebruikt is dat niet alleen hygienischer, maar daarna kan je, als je wil, het palette met een gerust hart verloten aan je bezoeksters'.

Dat oude moedertje van me is zo gek nog niet! Want ik koop en ik krijg regelmatig make-up, maar vaak eigenlijk alleen omdat ik het voor de site wil swatchen. Zoals jullie weten houd ik mijn stash graag klein omdat ik er van houd om goede, favoriete producten tot de bodem op te maken. En met een enorme stash zal me dat nooit lukken! 

Make-up dat ik heb geswatched - dus waar ik met mijn vingers heb aangezeten of wat ik op mijn lippen heb aangebracht - is in mijn ogen tweedehands. Of nou ja, zo goed als nieuw. In ieder geval zou ik me er niet 100% prettig bij voelen om deze make-up te verloten via de site. Alsof het afdankertjes zijn! Dat is het natuurlijk niet, ze zijn gloedjenieuw en alleen geswatched voor de site, en de meeste van jullie zullen het waarschijnlijk niet eens erg vinden. Ik heb geen ooginfecties, koortslip of andere dingen die je van me zou kunnen oplopen. Maar goed, sommige dingen zijn gewoon veel fijner als ze helemaal nieuw en ongebruikt zijn. Zoals een bed, een bank, schoenen en dus ook make-up, naar mijn mening.


Ik heb al mijn palettes nagekeken en bovenstaande sponsjes zijn de enige die ik nog kon vinden. Gek genoeg doen luxe merken als Chanel, Lancome en Dior ALTIJD van dit goedkope spul in hun palettes. Er staat dan wel een merklogo op, maar de kwaliteit blijft ruk. Bovenstaande sponsjes komen uit de 88 Palettes en uit een palette van NYX. In de rest van mijn palettes ontbraken de sponsjes. Kwijt. Of weggegooid.

Gelukkig heb ik een website gevonden die allemaal disposable make-up applicators verkoopt. Dus ook lipgloss applicators, mascara borsteltjes en eyeliner penseeltjes. Ik heb ze allemaal besteld want ik wil voortaan met deze wegwerp applicators gaan swatchen zodat ik de producten met een gerust hart kan verloten of weggeven. Zo blijft mijn stash ook gewoon lekker klein, which I like!






Zo, dan zijn jullie hier ook van op de hoogte! Ik heb een paar MNY eyeshadows klaarliggen om geswatched te worden op deze nieuwe, slimme manier en wie weet maak ik wel een leuk MNY pakketje om te verloten! ^^

Until next time,
Serena Verbon