vrijdag 26 november 2010

Nail Decals

Mijn collegaatje Evelien kwam er maanden geleden mee - het was nog voor de zomervakantie - nail decals. Nail wattus? Nail decals. Ze liet me een Hyves pagina zien van een meisje die ze zelf maakte. Je kon iedere afbeelding die je maar wilde aanvragen en dat werd dan gedrukt op speciaal papier. Samen met mijn collega bestelde we een hele hoop maar ik had er tot op heden niets mee gedaan. Laatst ontving ik een superleuk kaartje van Bibian, een van de lieve VIP invites, met daarbij Nail decals van - hoe kan het ook anders - Hello Kitty. Plots herinnerde ik mijn andere decals die ik inmiddels weer was vergeten en ging aan de slag!



Nail decals gaan een trend worden meiden, geloof mij maar! Katy Perry is ermee gespot en het zal niet lang meer duren voordat de trend naar Nederland is overgewaaid. Er is nog geen echte webshop die nail decals verkoopt, de meeste gaan op bestelling via dames die ze thuis afdrukken. Hier is in ieder geval de Hyves van Diana, de vrouw waarbij mijn collegaatje en ik ze bestelden.





Zoals je ziet kun je WERKELIJK ALLES laten afdrukken als nail decal. Katy Perry koos voor foto's van zichzelf en haar man, how corny but cute. Misschien wil jij je vriend wel verrassen met jullie zoveelste jaar verkering? Laat een nail decal maken van jullie leukste foto samen en maak er een mooie nail art van. Of de foto van je huisdier, je favoriete band, je dochtertje, noem het maar. Ga je naar de nieuwste Harry Potter film? Maak er een nail art bij met HP decals! Met nail decals kun je perfecte thema nail art maken. Zo weet ik dat Diana nail decals maakt met het thema Sinterklaas en Kerst, maar ook Halloween, Oud en Nieuw en Pasen.

Maar goed, ik kan hier nog uren over doorpraten. Jullie willen natuurlijk weten hoe die nail decals dan werken. Je krijgt kleine velletjes thuisgestuurd met 10 x het design. Het is echt ieniemienie, dus preciezie is wenselijk. 



Knip met een schaartje het design uit.


Probeer het zo strak mogelijk uit te knippen.

Leg de uitgeknipte decal in een bakje met een laagje water. Als de achterkant nat is wrijf je de decal tussen je vingers, het bovenste laagje zal een beetje loslaten. Haal het bovenste velletje eventueel los van het achterkantje en leg hem op je vinger.


Plaats de decal op je nagel. Zorg hierbij dat er geen water onder de decal zit en dat er geen lucht onder komt tijdens plaatsing. Beetje aandrukken en een topcoat, and you're good to go!

Let op: wit kan niet worden afgedrukt. Dus als je bijvoorbeeld een Hello Kitty decal hebt dan is haar witte hoofdje doorzichtig. Maar als je deze decal op een witte nagellak aanbrengt is het wel weer mooi.

Waren jullie al bekend met Nail Decals? Is het wat voor jullie? En gaat dit een trend worden?


Until next time,
Serena Verbon