woensdag 17 november 2010

Rituals - No. 01 Ginger Essence + White Tea


Dit jaar viert Rituals hun 10-jarig bestaan en dat is meteen een mooie aanleiding om een stapje verder te gaan met hun producten. Sinds deze maand introduceert Rituals namelijk hun eerste eau de parfums uitgebracht - 5 damesgeuren en 3 herengeuren. Uit deze nieuwe geurenlijn ontving ik de damesgeur No. 01 Ginger Essence + White Tea.


De verpakking van de geur is puur en strak en voorzien van een dromerige tekst van Jean-Pierre Bethouart, de parfumeur van de Rituals geuren. Alle Rituals geuren zijn samengesteld met natuurlijke ingrediĆ«nten en 100% biologische alcohol. Goed bezig! De nieuwste geur van The Body Shop, Dreams Unlimited, is ook samengesteld uit biologische alcohol en ik hoop dat er steeds meer van dit soort geuren op de markt komen!


Ook de flacon is puur en strak. Ik ben erg down met de massief houten dop, ik ben gek op hout en het straalt zowel klasse als 'natuur' en 'biologisch' uit. Op de bovenkant van de dop is het Rituals logo gebrand. 


Maar, hoe ruikt 'ie? Zoals jullie misschien wel weten ben ik niet snel overtuigd van nieuwe geuren. Ik bel helemaal weg van White Musk (The Body Shop) en de Grace geuren (Philosophy) en er zijn tot nu toe geen geuren geweest die daar tegenop konden boksen. Maar raad eens wat, ik heb een nieuwe favoriet! 

Ginger Essence + White Tea bevat echte extracten van gember en witte thee. Het parfum begint heerlijk fruitigfris, de geur van citrusgeuren is duidelijk aanwezig in de topnoot. Later gaat de geur over in lichte, witte bloemengeuren en de subtiele zachte geur van witte thee. De frisse, fruitige geur blijft ook in het hart nog steeds aanwezig, maar in mindere mate. De geur rust op een basis van zwoele houtnoten met vermoedelijk een vleugje musk. 

De geur doet me wel denken aan een lente- of zomergeur door de flinke scheut citrus, maar nadat de topnoot is afgezwakt blijft er een heerlijke, subtiele, zachte geur waarbij voornamelijk de bloem- en houtnoten aanwezig zijn, waardoor de geur meteen minder zomers aandoet. De geur is de hele dag door subtiel aanwezig.


Nu ik zo aangenaam verrast ben door Ginger Essence + White Tea kan ik niet wachten om de andere parfums te ruiken. Zo heb je ook Viooltjes en Witte Lelie, Witte Patchouli en Cederhout, Vanille en Zoete Sinaasappel en Sandelhout en Wilde Roos voor de dames en Groene Vetiver en Bergamot, Cypres en Tangerine en Sandelhout en Patchouli voor de heren. 

De parfums zitten in een flacon van 50 ml en kosten €39,90. Ze zijn te koop via alle Rituals filialen (in de webshop zag ik ze nog niet staan helaas!).

Welke geur lijkt jullie het lekkerste?

Until next time,
Serena Verbon