dinsdag 16 november 2010

Review: Maybelline The Falsies Black Drama Mascara


De mascara The Falsies van Maybelline kende je misschien al, maar nu heeft Maybelline een nieuwe mascara op de markt gebracht genaamd The Falsies Black Drama. Deze mascara beloofd onze wimpers niet alleen extreem zwart te maken, maar zorgt ook voor het valse wimpereffect. Voor lekkere volle en vooral extreem lange wimpers. Omdat Larissa een echte pietlut is wat mascara's betreft heb ik gevraagd of zij deze mascara wilde reviewen voor jullie. Ik ben benieuwd of hij haar bevalt...



Aan de vorm van de mascarahuls is niet veranderd, wel heeft Maybelline deze keer gekozen voor een donkere roze/paarse kleur met een print van kant op de dop. Pretty, maar verder niet al te belangrijk vind ik persoonlijk. Wat wel nieuw is aan deze mascara is de borstel. De borstel is zo flexibel dat ik ‘em in een hoek van 90 graden kan buigen (al veert hij  daarna wel meteen weer terug) en het borsteltje zelf is ook gebogen in de vorm van een lepel. Door deze vernieuwde vorm kunnen alle wimpers - zelfs die in de hoekjes - goed bereikt worden. Deze mascara bevat nu ook Pro-Keratine vezels die ervoor zorgen dat de gaatjes tussen de wimperhaartjes als het ware worden opgevuld. Dit alles zorgt voor de valse wimper look.
Nadat ik deze mascara gebruikt heb, blijken de flexibele staaf en het gebogen borsteltje voor mij niets extra toe te voegen, maar de mascara is inderdaad mooi diepzwart, dat is een plus. De haartjes van de borstel staan nogal kriskras door elkaar heen, maar geven je wimpers na 1 laag al een mooie dekking en nog belangrijker, ze plakken niet aan elkaar! Voor echt aanwezige en smokey wimpers zijn wel meerdere lagen mascara nodig, maar dat geldt volgens mij wel voor elke mascara.

Normaal gesproken gebruik ik voor het opdoen van mascara een wimperkruller, nu heb ik die expres even laten liggen en wat blijkt; mijn wimpers krullen mooi de lucht in alsof ik wel een wimperkruller heb gebruikt! Dus de The Falsies Black Drama mascara geven mijn wimperhaartjes wel een lift!

Toen ik deze mascara opende ontdekte ik de Pro-Keratine vezels. Hier werd ik meteen een beetje huiverig van, ik heb namelijk eerder een mascara gebruikt die vezels bevatte en dit beviel totaal niet. Met de The Falsies Black Drama mascara heb ik helaas diezelfde ervaring ervaren; de Pro-Keratine vezels horen te zorgen voor opvulling tussen je eigen wimpers en zo voor meer volume te zorgen, maar in mijn geval willen die vezels zich ook wel eens vastplakken op mijn waterlijn aan de bovenkant van mijn oog. Heel erg vervelend!

Het voelt alsof er een haartje of stofje in m’n oog zit en gelijk springen de tranen dan ook in m’n ogen. Het is dan ook meteen een hele klus om die vezel van je waterlijn af te krijgen en hopen dat je niet de mascara van je wimpers afveegt en rond smeert. Ook willen die vezels wel eens op het topje van een wimper zitten, waardoor ik 1 super lange wimper heb… niet echt het resultaat dat ik wil. Dus dat deze Pro-Keratine vezels toegevoegd zijn aan de The Falsies Black Drama mascara vind ik erg jammer, ook omdat ik niet het idee krijg dat deze vezels voor meer volume zorgen. The Falsies Black Drama is een fijne mascara, maar pas op met meerdere laagjes omdat de vezels kunnen zorgen voor een onnatuurlijk effect!


Al met al vind ik het wel een fijne mascara; lekker zwart, plakt mijn wimpers niet aan elkaar en een wimperkruller is niet nodig! De Pro-Keratine vezels voegen wat mij betreft niets toe aan de mascara, maar als je doorhebt hoeveel laagjes je kunt gebruiken voordat je wimpers er onnatuurlijk beginnen uit te zien is er goed mee te werken. Maybelline The Falsies Black Drama mascara kost €13,99 en is sinds vorige maand te koop bij de meeste drogisterijen.

Until next time,
Serena Verbon - met dank aan Larissa Verbon