dinsdag 16 november 2010

The Body Shop Christmas Collection 2010

Ook dit jaar brengt The Body Shop weer heerlijke producten uit met winterse geuren. Dit jaar bestaat de kerst collectie uit de geuren Spiced Vanilla en Cranberry Joy. Beide geurlijnen zijn erg compleet en bevatten naast bath & body producten ook home fragrances. Spiced Vanilla en Cranberry joy zijn limited edition producten, so if you love it, buy it!


Cranberry Joy Body Butter - €17

Van Cranberry Joy heb ik een body butter ontvangen. Deze flinke pot van 200 ml bevat een volle, creamy butter die als zachte boter over je huid uitsmeert. Het heeft de consistentie van roomboter die je een dag naast de koelkast hebt gelegd. Het intrekken gaat vrij snel, maar omdat ik geen droge huid heb voelen mijn benen toch nog te gevoed aan. 

Cranberry Joy Body Butter bestaat uit rijke, voedende ingrediĆ«nten zoals sheabutter en cacoaboter en het is zelfs verrijkt met een piepklein beetje cranberrypit olie. Op de verpakking staat dat de body butters geschikt zijn voor alle huidtypes, maar ik denk dat ze beter geschikt zijn voor de droge tot zeer droge huid. Persoonlijk grijp ik daarom sneller naar de Body Lotion.

De geur van Cranberry Joy is de-lish! Meteen na het aanbrengen ruik je een flinke lading zoet, maar later zwakt dat zoete wat af en ontdek je die friszure geur van cranberries. Er zit ook nog wat anders in lijkt het, iets wat lijkt op de groene geur van dennenbomen. Het is een heerlijke geur voor personen die van fruitigzoet houden. 

 Spiced Vanilla Body Lotion - € 12
Deze Body Lotion zit in een handige pompflacon van 250 ml wat niet alleen erg handig is, maar ook hygienisch. De structuur is in vergelijking met de Body Buter veel vloeibaarder en luchtiger, het smeert soepeltjes en zuinig uit en trekt vrijwel meteen in. Mijn benen voelen niet droog aan maar ook zeker niet te gevoed of vettig. Wel heerlijk zacht. This I like! 

Overigens is Spiced Vanilla Body Lotion perfect als handcreme. Het trekt zo snel in dat je niet lang hoeft te wachten om weer wat te kunnen doen zonder dat alles uit je handen glibbert.

Hoewel ik geen groot fan ben van vanille moet ik toegeven: dit ruikt lekker! De vanille is zeker aanwezig maar in combinatie met de kruiden is dit een perfecte combinatie tussen zoet en kruidig. Niet te zoet en niet te spicy, just right. De kruiden zijn moeilijk te definieren, maar ik denk zelf aan nootmuskaat en ik geloof dat ik er ook nog wat citroen- en sinaasappel rasp in herken. Het doet me in ieder geval denken aan de geur van versgebakken kruidencake, maar dan zo subtiel dat je er niet misselijk van wordt. Van beide geuren spreekt Spiced Vanilla me het meeste aan, Cranberry Joy is me toch wat te zoet.

Cranberry Joy wordt wel een beetje voorgetrokken dit jaar, want van deze lijn is er namelijk ook een Shimmer Lotion, Body Scrub, Lip Balm en een Soap verkrijgbaar en van Spiced Vanilla niet. *edit* er schijnt wel een Spiced Vanilla scrub te zijn en bij de comments las ik dat er een Spiced Vanilla kadoset bestaat waar o.a. een Spiced Vanilla zeep en lip balm in zitten. Ik heb deze set zelf nog niet gezien bij mijn TBS, dus misschien verkopen ze deze sets niet bij ieder filiaal...

Naast de Bath en Body producten hebben beide geuren ook Home Fragrance producten, zoals een geurkaars, geurstaafjes en geurolie die je kunt branden in een feestelijke Starlight Oil Burner. Als je dus geen genoeg krijgt van Cranberry Joy of Spiced Vanilla kun je ook nog je hele huis vullen met deze heerlijke wintergeuren!

Hebben jullie de nieuwe limited edition Kerst Collectie al ontdekt? Welke geur vind jij het lekkerst, Spiced Vanilla of Cranberry Joy?

Until next time,
Serena Verbon