vrijdag 12 november 2010

Review: Dreams Unlimited


Deze maand ligt het nieuwste parfum van The Body Shop in de winkels genaamd Dreams Unlimited. De geur is geïnspireerd door Anita Roddick, de oprichtster van The Body Shop. Dreams Unlimited staat voor positiviteit en kracht en wil alle vrouwen ter wereld laten weten dat ze moeten geloven in hun dromen en in hun vermogen om hun eigen dromen waar te maken. Hoop, succes en girlpower in een flesje dus!




Dreams Unlimited is verpakt in een lichte, lente-achtige doos met allemaal inspirerende teksten. The Body Shop is zelf ook heel inspirerend bezig en heeft voor dit parfum gekozen voor biologische alcohol. Deze alcohol is gemaakt van biologische suikerriet uit Ecuador en wordt ingekocht via het Community Trade programma van The Body Shop. Dankzij deze handel kunnen de suikerriet boeren op een eerlijke manier geld verdienen zodat ze beter kunnen zorgen voor hun gezinnen. Dreams Unlimited is het eerste parfum waarin fairtrade alcohol is gebruikt. Ik hoop dat The Body Shop andere merken inspireert om ook gebruik te maken van fairtrade alcohol!


Maar hoe ruikt 'ie? De geur begint sprankelend, zacht en bloemig. Het bevat topnoten van de sinaasappelbloesem (neroli), groene chilipeperbloesem en een vleugje citrus en zoete, rijpe zwarte bessen. De geur gaat over in de poederige geur van iris en romantische geur van witte bloemen in bloei. Het parfum rust op een basis van zwoel en rustiek cederhout.

Bas ervaart de geur als: zoet, zacht, scherp, rond, rood en paars. Dit moest ik er van hem bij vermelden, hihi!


Persoonlijk kan ook Dreams Unlimited 'mijn' White Musk niet verslaan, maar toch is het een fijne geur en ik kan me voorstellen dat veel vrouwen de geur lekker zullen vinden. Het is een all-round geur, misschien wel iets te veilig, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. 



Je vind de Dreams Unlimited eau de parfum vanaf deze maand bij alle vestigingen van The Body Shop. De geur is verkrijgbaar in verschillende maten, de eau de parfum 30 ml kost €20,00 en de eau de parfum 50 ml kost €28,00. Daarnaast is er ook een body wash en body lotion verkrijgbaar.

De geur vervliegt op mijn huid niet snel, maar als je de geur 's ochtends aanbrengt en je gaat 's avonds uit eten dan zou ik de geur nogmaals aanbrengen. Ik kreeg overigens een eau de toilette versie van Dreams Unlimited, dus ik denk dat de eau de parfum nog langer blijft 'hangen'. De prijzen van de eau de toilettes weet ik helaas nog niet, omdat deze versie pas later zal worden uitgebracht, maar gemiddeld liggen de prijzen altijd lager in vergelijking met de eau de parfums.



Een goede manier om uit te zoeken of een parfum bij je past is de parfum analyse. Ik heb er eerder een artikel over geschreven waarmee je geurnoten vergelijkt van de parfums die je al hebt. Zo kun je er achter komen welke geurnoten jou trekken en van te voren een beetje bepalen of een bepaald parfum bij jou in de smaak zal vallen of niet. Natuurlijk moet je hier niet voor de volle 100% op bouwen, de geur ruiken op je eigen huid blijft de beste methode om erachter te komen of de geur bij je past of niet. Klik hier voor de parfum analyse.

Wat denk je, is deze geur wat voor jou? Welke geurnoten spreken jou aan volgens de parfum analyse? Ik ben groot fan van geuren die niet te zoet zijn, musk bevatten en licht bloemig en fruitig zijn.

Until next time,

Serena Verbon