donderdag 11 november 2010

New York City!


Vorig jaar zijn Larissa en ik een weekje naar New York City gegaan. Toen ik terug was schreef ik:
Veel te kort. Een week New York is echt veel te kort want er is zo veel te zien en te doen! Het was voor ons allebei de tweede keer in deze geweldige stad, maar we gaan zeker nog een keer terug. Het liefst zou ik ieder jaar een keer gaan!
En jawel hoor, New York City moet er weer aan geloven! Maar dit keer maken we de stad onveilig met ons jongste zusje Tara. De zusjes Verbon gaan namelijk gezellig met zijn drietjes naar New York! Whoohoo!


Voor Tara is het de allereerste keer dat ze NYC bezoekt. Ik ben zo benieuwd naar haar hoofd zodra Times Square in zicht komt. Voor mij was het echt een magical moment. Ik voelde me zo klein en tegelijkertijd zo groot met al die schermen en lichtjes om me heen. Ik weet nog dat ik van blijdschap niet meer kon stoppen met glimlachen en als een wolkje over Times Square liep te dwalen.

Van de week hebben we met zijn drietjes een hotel en vlucht geboekt. We gaan eind februari 2011 in de voorjaarsvakantie en in totaal zijn we er 6 dagen. Spannend! We hebben geboekt via expedia.nl. Deze site heeft goede deals (vlucht + hotel) tegen aantrekkelijke prijzen. Een groot voordeel van de site is dat je direct kunt zien waar het hotel gelegen is, hoe goed het hotel word beoordeeld door reizigers, wanneer en hoe laat de vluchten vertrekken en wat de totaalprijs wordt per persoon. 



We hebben gekozen voor Fairfield Inn & Suites New York Manhattan/Times Square. Als je een beetje bekend bent met New York kun je op de kaart zien dat het hotel erg goed gelegen is. Als je je hotel uitloopt naar rechts, 2 kruispunten oversteekt en naar links kijkt zie je Times Square al liggen. Vanaf daar kunnen we de metro pakken naar plekken die te ver zijn om te lopen (Greenwich, SoHo), of gewoon een leuke wandeltocht maken naar Central Park of Grand Central Station.

Uitzicht vanaf het hotel - in de verte zie je Times Square al liggen
Het hotel heeft een erg goede beoordeling van voorgaande gasten, gratis highspeed internet (heel belangrijk aangezien we ook zullen bloggen op locatie) en een gratis ontbijt service. Larissa had positieve verhalen gelezen over vers fruit en cinnamon rolls, dus ik ben benieuwd! Als je buiten de deur ontbijt met waffles, pancakes of french toast ben je toch al snel rond de $12 kwijt (inclusief drankjes en fooi) dus dat er in het Fairfield hotel gratis ontbijt te halen valt scheelt ons weer centjes.

In totaal waren we €795 kwijt per persoon (vlucht- en hotelkosten) wat ik een goede prijs vind gezien de vakantieperiode, hotel locatie en de gratis ontbijt- en internet service. Natuurlijk moet er ook flink geshopt worden dus zullen we extra hard moeten sparen!

Voor de Marc by Marc Jacobs store in New York, 2009

Larissa en ik wilden vorige keer naar een musical, maar dat was er helaas niet van gekomen. Als er dit keer wat leuks is willen we zeker proberen een musical te bezoeken! Verder zou ik graag naar het American Museum of Natural History gaan (je weet wel, waar Ross uit Friend werkt!) maar ik geloof niet dat Tara en Larissa dat zagen zitten :-(

Qua shopping willen we heel graag de nieuwe extra large Forever21 bezoeken aan Times Square, Victoria's Secret (love their bra's!), DASH (die kledingwinkel van The Kardashians), Michael K voor sneakers en de Marc Jacobs outlet store in Greenwich. Verder gewoon leuke shops en boetiekjes die we tijdens onze stadswandelingen tegenkomen. Greenwich vond ik heel erg leuk, totally Sex & the City style! Oh en Tara zal wel naar The Magnolia Bakery willen. Die cupcakes zijn absolute liefde!  Oh, en ik MOET naar Sephora en Manhattan Beauty supply voor beautyshopping!


Anyways, genoeg te doen en te zien. We hebben nog niet echt een planning gemaakt maar we houden alledrie van hetzelfde (shopping anyone?) dus er zullen geen catfights ontstaan. Ik vind het echt leuk om te fantaseren over onze vakantie. Waar gaan we heen, wat gaan we doen, wat gaan we eten? 

Als je het New York reisverslag wil lezen van vorig jaar (met hele nuttige tips!) klik dan hier. Erg handig als je zelf binnenkort naar NYC vertrekt. Larissa heeft ook een leuk artikeltje geschreven over onze trip zag ik, als je die wil lezen klik dan hier.

Ik kan niet wachten tot eind februari! Maar het wachten en aftellen zal voor mij makkelijker zijn dan voor mijn zusjes, ik heb namelijk eerst London om naar uit te kijken (ik ga in december van dit jaar nog met Lien) en in januari 2011 ga ik met Bas naar Milaan. Gotta love city trips!

Q: Zijn jullie wel eens in New York City geweest? Hebben jullie nog goede tips! Echte must-sees?

Until next time,
Serena Verbon