maandag 8 november 2010

Review: Benefit Girl Meets Pearl highligter

Deze maand ligt er weer een nieuw Benefit product in de Sephora genaamd Girl meets Pearl. De omschrijving is vrij mysterieus en cryptisch, liquid pearl for face (vloeibare parel voor je gezicht?), maar ik heb er talloze wiskundige berekeningen op losgelaten en ben er achter gekomen dat we hier te maken hebben met een highlighter! Lees verder voor meer foto's, swatches en een full face.




Girl meets Pearl zit in een hele mooie verpakking met een skyline en donkerpaarse en roze tinten, die me doen denken aan de kleuren van een zonsondergang. De highlighter zit in een stick van 12 ml. Je moet aan de onderkant draaien om ervoor te zorgen dat de highlighter naar boven wordt geduwd. Dat draaien was echt een drama overigens, ik heb me echt een slag in de rondte gedraaid en na een hele poos (ik had het bijna opgegeven) kwam er dan eindelijk wat liquid pearl omhoog zetten. Pfieuw!


finally!
Op de verpakking staat 'golden pink liquid pearl' en benefit slaat de hamer inderdaad op zijn kop. De highlighter is lichtroze en extreem shimmery. Sterker nog, de shimmers zijn zo ontzettend fijn dat Girl meets Pearl na aanbrengen haast alleen een glansje lijkt, which I like. De fijne shimmers laten een subtiele gouden gloed achter die lichtdeeltjes reflecteert. 

Girl meets Pearl - lichtjes aangebracht (gedept)

Girl meets Pearl - verdeeld over mijn huid

Zoals je ziet zie je haast niets meer terug van Girl meets Pearl eenmaal aangebracht op de huid. Het verdeeld heel prettig en laat slechts een subtiele glans achter. Ik vind dit persoonlijk fijn omdat je met highlighter het effect wil bereiken dat je super fris en fruitig bent van nature, en niet uit een potje. Op de close-up hieronder is duidelijker te zien wat ik bedoel met het glansje.


Ik breng Girl meets Pearl trouwens deppend aan op mijn jukbeenderen en veeg het vervolgens uit met mijn vingers. Van het restje wat zich nog in het raster bevindt dep ik wat op mijn vingers en dat breng ik vervolgens aan op mijn wenkbrauwbot. Girl meets Pearl brengt gemakkelijk aan en verdeeld zich goed over de huid. Het lijkt haast wel samen te smelten. Je hebt niet veel nodig, steeds maar een piepklein beetje, voor zowel je jukbeenderen als je wenkbrauwbot. Ik vind het zuinig in gebruik.


Het resultaat is een glanzende, glowy skin die er lekker fris en gezond uitziet. Wat dat betreft doet Girl meets Pearl zeker wat het beloofd. Verder vertelt de verpakking ons dat er framboos- en kamille extract in zit, wat een kalmerende en verzorgende werking heeft. Echter is dit maar zo weinig in verhouding met de overige ingrediĆ«nten, dat ik van mening ben dat de werking te verwaarlozen is. Marketing he?

Girl meets Pearl blijft de hele dag goed zitten en droogt mijn huid niet uit. Voor een verpakking van 12 ml betaal je €28. Hoe fijn en subtiel deze highlighter ook is, ik vind het nogal wat. Zeker als je bedenkt dat de nieuwe highlighter van Eyeko net zo mooi is (weliswaar minder subtiel en met zilveren pigmenten in plaats van gouden), terwijl die vele malen goedkoper is (en er zit ook nog meer in...). Lees hier de review van de Eyeko highlighter.



Wil je echt een subtiel resultaat, fijne gouden shimmers en verkies je sticks boven potjes (and money is no problem?), dan is Girl meets Pearl wel echt wat voor jou!

Dan komt meteen de vraag naar boven, hoeveel willen jullie maximaal besteden aan highlighters? En wat vinden jullie van Girl meets Pearl?

Girl meets Pearl?

Until next time,
Serena Verbon