woensdag 10 november 2010

Nagellak opberg tip!


Misschien hadden jullie het al gespot in mijn video 'Kadootjes uitpakken'. Op de achtergrond zijn plexiglas vitrinekastjes te zien waarin nagellakflesjes staan uitgestald. Alle credits gaan dit keer echter naar mijn innovatieve moeder die de vitrinekastjes onder het stof vandaan trok en bedacht dat ik er net zo goed nagellak in kon zetten.


Vroeger, toen ik een jaar of 8 was, begon ik miniatuur parfums te sparen. Al snel liep deze hobby uit de hand en had ik zowaar vitrinekastjes nodig om mijn gehele collectie in uit te stallen. Mijn grootste trots zijn de miniaturen van Nina Ricci, Versace Jeans, Anna Sui en Jean Paul Gaultier. Die heb ik namelijk helemaal compleet! Een paar jaar geleden verslofte deze hobby. De miniaturen belandden in een schoenendoos en de vitrinekastjes verdwenen in een stellingkast. 

Mijn moeder kwam de kastjes weer eens tegen tijdens een opruimbeurt en bedacht spontaan dat ik er in plaats van parfum miniaturen net zo goed nagellak flesjes in kon plaatsen. Smart thinking! 


Hier aan de muur hangt een plexiglas nagellak rek die ik voor mijn verjaardag heb gekregen van mijn ouders. Het rek is overigens te koop bij Enchantra. In de tussentijd is mijn nagellak stash aanzienlijk gegroeid en zat ik alweer te denken om een tweede rek aan te schaffen. Helaas zijn ze niet goedkoop, dit rek bijvoorbeeld kost €49,95 en er kunnen 90 flesjes in. Ik besloot dus nog even te wachten tot ik daadwerkelijk 90 flesjes had, pas dan zag ik de noodzaak om nog een tweede rek aan te schaffen. Relativeren he?





Gelukkig heb ik nog geen nieuw rek aangeschaft en vond mijn moeder deze vitrinekastjes weer terug!

Dit ene vitrinekastje heeft 2 deurtjes en 24 vakken. De grotere flesjes (Orly, OPI, Nfu Oh, China Glaze) passen er net in! Omdat de flesjes in zo'n kastje veel meer opvallen leek het me leuk om hier juist mijn mooiste lakjes in te bewaren. Daarom heb ik hier de glitterlakjes, flakies en holografische lakjes uitgestald. De mooie MNY lakjes verdienden ook een plek in dit kastje aangezien ik ze van hele lieve dames heb gekregen ;-)


Deze pyramide vitrine heb ik ook al zo ontzettend lang! Door de schuine vorm kon ik er vroeger alleen kleine miniaturen in kwijt en nu plaats ik er de kleine nagellak flesjes in zoals de mini OPI's (die komen uit zo'n set van 4), die kleine van Essence, de special stamp polish van Konad en nog enkele andere kleine flesjes. Nice he?

Ik heb nu mijn hele stash (zo om en nabij de 150 stuks) mooi uitgestald in mijn werkkamertje. Het ziet er zo leuk uit! Het staat heel gezellig en het is ook gewoon functioneel. Nooit meer rommelen in bakken, of laatjes open trekken. Met deze opberg methode zie je in een oogopslag waar het lakje staat waar je naar op zoek bent!

Mochten jullie nog vitrinekastjes hebben liggen thuis en er niets mee doen, bedenk dan dat het een handige manier is om je nagellak flesjes in op te bergen. Het is een mooi gezicht, handig en overzichtelijk en het neemt niet perse veel meer ruimte in dan een doos. Vitrinekastjes zijn namelijk vrij plat en je kan ze vaak nog aan de muur hangen ook! Laat je inspireren.

Q: Hoe bergen jullie nu je nagellak stash op?

Until next time,
Serena Verbon