donderdag 25 november 2010

Les Tentations de Chanel - swatches en look

 
Ik maakte jullie al enthousiast met dit artikel, maar ik kan jullie nog enthousiaster maken! Les Tentations de Chanel, de Christmas Collection 2010, is namelijk prachtig! Warme, smeulende, intense kleuren met fuchsia roze als kleurrijk accent. Kijken jullie mee naar de swatches en de look die ik hiermee gemaakt heb?




Les 4 Ombres in Tentation Cuivree. Dit palette is in het echt nog vele malen mooier. De oogschaduw kleuren bevatten schitterende subtiele shimmers. De kleur rechtsonder is mijn favoriet. Deze donkerbruine kleur heeft een warme, koperkleurige glans. Alle 4 de kleuren combineren harmonieus met elkaar en ze geven ontzettend goed pigment af. De kleuren zijn ook nat aan te brengen, maar omdat ze al zo veel pigment bevatten merk je hierin haast geen verschil. De prijs is €46,50 maar zeker de moeite waard om voor te sparen!


Close-up
Swatches met flits
Swatches zonder flits
Ombre d'Eau is een hele vloeibare oogschaduw. Het is inderdaad zo vloeibaar als water. Even schudden, en met de applicator (een soort lipgloss applicator) breng je wat Ombre d'Eau aan op je ooglid. Het beste veeg je dit verder uit met je vingers. Afhankelijk van de hoeveelheid die je aanbrengt, kun je dit product heel sheer of juist heel gepigmenteerd dragen. Je kan er voor kiezen om het sheer aan te brengen zodat je er oogschaduw overheen kunt aanbrengen, maar als je het gepigmenteerd aanbrengt is de kleur prachtig genoeg om als losstaande oogschaduw gedragen te worden.


Deze kleur genaamd Splash is een soort mauve, een lila-achtig grijsbruin. Ik vind de kleur echt prachtig voor een ooglook en ik heb Splash dan ook regelmatig gedragen als oogschaduw. Splash kost €28,00.


Pulsion is een prachtige, sprekende fuchsiaroze kleur. Op de foto is de kleur lichter dan in het echt. We hebben het hier over een vrij donkere fuchsia. De lak lakt perfect, streeploos, zonder moeilijkheden, en droogt snel. Precies wat je kan verwachten van een nagellak van €21,50. De lak blijft niet langer zitten dan salonkwaliteit lakjes. Met een goede topcoat houdt het zeker 4 dagen met minimale slijtage (geen chips).


De kleur is in het echt donkerder

De kerst collectie heeft 3 prachtige kleuren lipgloss waaronder deze felroze genaamd Pink Pulsion. De lipgloss brengt prettig aan, plakt niet en bevat prachtige shimmers en glitters. De kleur is alleen erg sheer. Op mijn lippen is er niets terug te vinden van dat felle roze en dat vind ik best jammer. Maar, als je van sheer houdt dan is deze lipgloss echt een fijn product. Prijs € 24,50.




Chanel staat bekend om zijn Rouge Coco lipsticks. Deze lipstick in de kleur patchouli is mooi warm en wat mijn teint betreft kan het zelfs doorgaan voor een nude. De kleur is warm, peachy met een vleugje bronze. Het neigt zelfs een beetje naar oudroze. Ik begrijp waarom de lipsticks zo populair zijn! Ze brengen smooth aan, blijven aardig lang zitten en drogen je lippen niet uit. Love, love, love!




De look!
Full Face
Close-up oog make-up
Lipstick + Gloss




Uit deze collectie springen er duidelijk een paar persoonlijke favorieten uit. Zo vind ik Les 4 Ombres palette schitterend! Echt een aanrader! Ik zou het niet meer weg willen denken uit mijn stash. De Ombre d'Eau in Splash is snel en eenvoudig en hiermee boek je altijd goede resultaten. Een veeg Splash en een lik mascara en I'm good to go! Ideaal voor de beginnende en haastige make-upper. De Rouge Coco lipstick in Patchouli is prachtig en heel erg fijn. De kleur is neutraal maar geeft je lippen en daarmee je look meteen een hele frisse uitstraling. 

Chanel zal niet voor iedereen weggelegd zijn gezien de prijs, maar als je een keer de kans krijgt is het als beautyliefhebber echt de moeite waard om een Chanel product in je stash te hebben. Vooral de oogschaduw kleuren zijn prachtig en van erg goede kwaliteit, veel pigment.


 
Wat vinden jullie van deze collectie? 

Until next time,

Serena Verbon