donderdag 18 november 2010

Dior Crème Abricot - the next Lemony Flutter?


Mijn kleine potje Lemony Flutter is inmiddels leeggeschraapt dus was het tijd voor iets nieuws! Een grote pot Lemony Flutter kopen zag ik niet zo zitten, soms moet je ook eens iets anders uitproberen en al helemaal als beautyblogger (altijd een goed excuus!). Een vriendelijke verkoopster van The Body Shop (Utrecht CS) raadde me Creme Abricot aan van Dior. Ze claimde dat haar nagels van slap naar rockhard waren gegaan en dat het heerlijk spul moest zijn! De dag erna snelde ik naar de winkel en kocht mijn eigen potje.



Creme Abricot ligt niet bij de skincare maar bij de make-up tussen de nagellak onder 'manicure'. Althans, dat is bij de Ici Paris in Houten het geval. De verpakking is eenvoudig, elegant en wit (en een tikkie degelijk).





Het doosje echter is lekker nostalgisch! Het doet me denken aan een ouderwets zeepdoosje. Het doosje is leuk bewerkt met een randje en het Christian Dior logo pronkt groot in het midden. Jaja, iedereen mag weten dat jij alleen het allerduurste gebruikt voor je nagelriempjes.

Hoewel er maar 10 gram product in het doosje zit, is het doosje nog best aan de grote kant (zie foto op hand).





Maar dan...het spul! Het doosje is netjes gesealed, en wanneer ik het folie eraf trek word ik aangestaard door een fel zalmkleurig goedje. Nu snap ik meteen waar die naam 'Abricot' vandaan komt. Ik slik even en haal mijn vinger door het goedje. Het is behoorlijk sticky!

Gelukkig kan ik jullie gerust stellen, het plakkerige goedje is hartstikke fijn! Het is met name erg vettig, en daarom raadt Dior aan om je nagelriemen voor het slapen gaan in te smeren met Creme Abricot. Vergeleken met Lemony Flutter is het minder smeuig en heeft het iets meer weg van een wax (als in: haarproduct). Het smeert prettig uit, je hebt maar een klein beetje nodig om al je nagelriemen te voorzien. Ik gebruik het nu slechts enkele dagen maar ben er weer net zo verslaafd aan als met de Lemony Flutter, met als resultaat soepele en zachte nagelriemen zonder velletjes of scheurtjes!


Waarom het Creme Abricot heet is mij een wonder, in dit product wordt verder geen abrikozenpit olie verwerkt, iets wat ik eigenlijk wel had verwacht. Het is pure marketingstrategie denk ik, want de kleur en fruitige geur is het enige wat me aan een abrikoosje kan doen denken. Alhoewel, abrikozen zijn meer donkergeel. Anyways. De ingredienten bestaan overigens hoofdzakelijk uit 'vettigheden' zoals lanoline (wolvet), minerale olie, vaseline, lecithine etc.

Als ik goede resultaten boek wat betreft de hardheid en gezondheid van mijn nagels dan zijn jullie de eerste die het weten! Iedereen (inclusief mezelf) raved altijd over Lemony Flutter, dus ik ben benieuwd of Dior Creme Abricot hier aan kan tippen.

Dior Creme Abricot zit in een potje van 10 g en het kost 22,00 euro. Het is te koop bij de luxere drogisterijen en parfumerien.

Until next time,
Serena Verbon