zaterdag 20 november 2010

Catrice Glamourama Collectie


Het ligt al een tijdje in de Kruidvat, de nieuwste limited edition collectie van Catrice genaamd Glamourama! Zo nu en dan loop ik de Kruidvat binnen om even te spieken of de vernieuwde Catrice display al geinstalleerd is, maar ik vond alleen een kleine display met de Glamourama producten. Even swatchen, en ik was verkocht! Wat een pigment! En dat voor kleine prijsjes...


De Glamourama collectie bevat oogschaduw, eyeliner, lipgloss en nagellak waarbij de nadruk ligt op donkerblauwe/zwarte smokey eyes met metallic zilveren highlights. De mond is rood of knallend roze en de nagels zijn metallic zilver, rood, donkerpaars of donkerblauw en passen hierdoor uitstekend bij deze Glamourama look. Om de look helemaal glamourous af te maken bevat het ook strass steentjes en kleine wimperstukjes voor een opvallende oogopslag!


Ik swatchte de oogschaduw en was meteen verkocht! Hetzelfde verhaal met de roze lipgloss. Er komt onwijs veel pigment van deze producten af en dat voor die kleine prijsjes!


Absolute Eye Colour - €2,79 (2,5 gram) . Links de kleur Mirror, Mirror en rechts de kleur Drama, Baby! 


Mirror, Mirror is onwijs mooi! Als je echt op zoek bent naar een redelijk dekkende, metallic zilveren oogschaduw stop dan met zoeken en koop Mirror, Mirror. Meestal zijn metallic zilveren kleuren redelijk shimmery en transparant, als een highlighter. Maar deze kleur dekt meer dan ik gewend ben en is daarnaast ook prachtig shimmery.


Drama, Baby! is een prachtige, diepe, donkerblauwe jeanskleur. Je kan er een prachtige donkerblauwe smokey mee maken. De kleur doet me erg denken aan de blauwe kleur uit het Estee Lauder Blue Dahlia palette


Life's a Stage is een prachtige, snoeperige roze kleur lipgloss. De applicator is vrij lang en heeft een lichte curve, zodat je de gloss met 1 swipe kunt aanbrengen. In de praktijk werkt dit wel voor mijn onderlip, maar voor de bovenlip moet ik toch wat nauwkeuriger te werk gaan met deze applicator, wil ik er niet uit komen te zien als een clown. De gloss kost €3,79 (5ml).


Natuurlijk moest ik er meteen mee spelen bij thuiskomst! Op mijn ogen heb ik Mirror, Mirror laten overheersen en Drama, Baby! gebruikt in de outer-V en onder mijn oog als donker accent. Op mijn lippen Life's a Stage.



Life'a a Stage close-up. Hij doet me een beetje denken aan Chanel Insolence, een van mijn favoriete lipglossjes.



Oog close-up. Zoals je ziet mengt het zilver met het donkerjeansblauwe tot een soort van anthraciethrijs. Pretty! Ik heb er die avond veel complimentjes over gekregen :-)


Catrice Glamourama is een limited collection en ligt vanaf november 2010 in de winkels. Deze collectie is misschien weinig vernieuwend en spannend, maar het is altijd goed om een donkere gepigmenteerde oogschaduw en een mooie roze glossje in je make-up stash te hebben. Het zijn prima basics voor kleine prijsjes. Catrice is echt een kwalitatief goed budgetmerk, dus mocht je in de Kruidvat komen sla hun display dan zeker niet over, het is echt de moeite waard om even te bekijken!

Wat vinden jullie van Catrice make-up? En van de Glamourama collectie, ook al wat gescoord?

Until next time,
Serena Verbon