vrijdag 5 november 2010

Butter London nagellak


Naarmate mijn nageltjes weer langer groeien, zo ook groeit mijn nagellak obsessie. Hevig op zoek naar voor mij onbekende en bijzondere merken kwam ik uit op Nfu Oh, Deborah Lippmann en Butter London. Hoewel ik het haast belachelijk vind om meer dan een tientje neer te tellen voor een enkele nagellak kon ik de verleiding niet weerstaan: ik zag Diamond Geezer en ik was niet meer te redden...


Butter London is te koop via hun eigen site en via een aantal internationale webshops, maar ik ontdekte een tijdje geleden al dat Zalando.nl ook Butter London aan hun assortiment had toegevoegd. Weliswaar verkopen zij de lakjes een stuk duurder dan via een buitenlandse webshop, maar Zalando.nl hanteert prijzen inclusief verzendkosten en een Nederlandse webshop heeft verder ook zo zijn voordelen.


Butter London lakjes kosten via Zalando €16. I know, right! Een flesje bevat 11 ml. Toen ik de kleur Diamond Geezer zag, een shimmery zilver metallic lakje, kon ik de verleiding helaas niet weerstaan. Bovendien leek het me wel interessant om te zien wat er nou zo anders was aan een lakje die drie maal zo duur is als de gemiddelde lakjes en zelfs duurder is dan bijvoorbeeld salonmerken als O.P.I, China Glaze en Essie.



Wat ik persoonlijk erg handig vind aan het flesje is de dop. Die kan er namelijk af! Logisch natuurlijk, dat een dop er af kan, maar ik bedoel dat de grote over-dop eraf kan. Deze over-dop kan dienen als tafeltje, je kan je vinger er op leggen zodat je je nagels gemakkelijker kunt lakken. Ook hoef je zo niet bang te zijn om nagellak te morsen op je tafel!



De swatches!


De lak is vrij dun zodat je niet veel nodig hebt om het goed te kunnen verdelen over je nagels. Het kwastje is precies goed qua grootte, niet te klein (zoals die smalle flesjes van Herome) maar ook niet zo breed als die van O.P.I. Ik kan er goed mee overweg en er juist heel precies mee langs de nagelriemen aanbrengen.

Als je een dun laagje aanbrengt is het zo droog, ideaal. Na 1 laag is de lak niet dekkend genoeg, dus breng ik nog een dun laagje aan voor een dekkend effect. Wederom zijn mijn nagels sneller droog dan met andere (creamy) nagellakjes, so far so good! Door de dunne laagjes ontstaan er geen bubbels (of korrels, je weet wel wat ik bedoel) en dit lakje lakt verder geheel streeploos.


De kleur is overigens helemaal mijn ding! Diamond Geezer is dekkend, metallic, zilver en super super shiny, glittery en shimmery! Dit lakje bevat miniscule shimmers zodat het inderdaad lijkt te schitteren als diamanten. Love it!

Dit Butter London lakje lakt dus hartstikke prima, droogt vrij snel en is prachtig mooi. Maar hoe lang blijft 'ie zitten? Kijk, en hier wordt het jammer. Diamond Geezer begon zonder topcoat na 2 dagen te slijten (een piepklein beetje) en na 3 dagen te chippen. Na 4 dagen zag het er niet meer uit en moest ik het er helemaal afhalen. 


Als dit een ander lakje zou zijn, bijvoorbeeld eentje van Essence, Catrice, Hema of Barry M, was ik meer dan tevreden. Die lakjes kosten een paar centen en wat verwacht je dan nog meer? Maar Butter London is wel even €16 en dan verwacht ik dat het minstens een week mooi (met eventuele lichte slijtage) op mijn nagels blijft kleven. But it didn't. Ik weet dat de houdbaarheid per persoon verschilt en dat het met verschillende factoren te maken heeft (hardheid van je nagels, soort werk wat je doet). Mijn nagels zijn niet hard en ik werk met chemische en vluchtige stoffen op het lab, dus ergens is het ook wel logisch dat Butter London niet zo lang houdt als ik had gehoopt. Maar toch, voor die prijs verwachtte ik net even wat meer, snap je?

Toch blijf ik nieuwsgierig naar meer Butter London! Met een goede topcoat moeten die 3 dagen te stretchen zijn naar 6 dagen, het MOET gewoon kunnen. Lakjes van Essie en Deborah Lippmann blijven altijd erg lang zitten bij mij, als ik nu eens van dat merk een topcoat aanschaf dan ga ik de houdbaarheid nog eens testen. Ik heb natuurlijk alweer Butter London kleurtjes gespot die ik met alle liefde aan mijn stash toevoeg:


Butter London heeft werkelijk prachtige en bijzondere kleuren in hun assortiment, I'm lovin' it! Het leuke is dat de kleuren backstage tijdens Fashion Week ter plekke zijn gecreĆ«erd in samenwerking met fashion designers. Gewoon, dat doen ze even. Ieder jaar weer is Butter London aanwezig tijdens Fashion Week en ieder jaar ontstaan er weer nieuwe, schitterende kleuren. Ook een fijn feitje, de lakjes van Butter London zijn Big-3-Free!

Q: Wat vinden jullie van Butter London? En van mijn lakje Diamond Geezer?

Until next time,
Serena Verbon