zondag 24 oktober 2010

Review: The Intimate Shaping Tool by Ladyshape


Wat er laatst toch weer in de bus viel! Een pakketje met The Intimate Shaping Tool van Ladyshape, een tooltje om een nette en strakke schaamstreek te creĆ«ren. Want, trendy kapsels zijn niet alleen voor het hoofd! Dit schaamhaar sjabloon is bedacht en ontworpen door de Nederlandse Daphne Heltzel. Echt Nederlands design dus waar we trots op mogen zijn!


Ladyshape heeft 2 soorten Intimate Shaping Tools ontworpen, de Brazilian (het streepje) en de Triangle (driehoekje). De tools zijn zo ontworpen dat je ze gemakkelijk vast kunt houden en tegelijkertijd de haren eromheen weg kunt scheren. Dit zorgt voor een strak en net resultaat. Joehoe! Geen scheve strepen of mislukte driehoekjes meer!



Nee even serieus meiden, hebben jullie wel eens geprobeerd een recht streepje te scheren vanuit de losse pols? Want dat is inderdaad haast onmogelijk! Dan is 'ie gewoon niet recht of hij verschilt onder en boven van dikte zegmaar, het is echt een hele klus en volgens mij vergt het jaren oefening om het onder de knie te krijgen. Een driehoekje heb ik me nooit aan gewaagd. Ik zit hier misschien een beetje lollig te doen, maar hoe langer ik er over nadenk hoe beter en slimmer ik dit product vind! Daphne Heltzel heeft het slim bekeken. Pas 30 jaar en nu al een eigen innovatief product op de markt gezet, hier kan ik niet meer dan respect voor hebben.

Maar nu, de test! Don't worry ik zal geen foto's van mijn lady parts fotograferen, filmen of wat dan ook. Jullie zullen het moeten doen met tekst en uitleg! 



Ik wilde de Brazilian uitproberen, sexy! Het is heel belangrijk dat je de tool goed recht legt, anders heb je alsnog een scheve streep. Aan te raden is om het via de spiegel te doen, want vanaf bovenaf gezien heb je soms toch een ander beeld. Goed, als het sjabloon eenmaal recht ligt pak je je mesje en trim je eventueel eerst alles kort, en vervolgens scheer je de haartjes rond het sjabloon weg.

Nou, en daar heb ik een aanmerking. Sowieso moet je een simpel mesje hebben, geen Venus ding met van die gel-pads aan de zijkanten. Heb je die wel zoals ik, dan kan je die gel-pads verwijderen en deze er achteraf weer op zetten (maybe you didn't know that!).

Maar dan, tijdens het scheren druk je het sjabloon stevig tegen je huid aan, en je scheert er met je mesje zo dicht mogelijk tegen aan. Alleen komt je mesje nooit tegen het sjabloon aan, want mesjes hebben altijd nog een randje. De mesjes van je scheermesjes komen nooit strak tegen het sjabloon aan, en daarom wordt je streep ook nooit zo mooi smal als het sjabloon zelf. Tenzij je het scheert met zo'n ouderwets scheermes, misschien, maar ook dat gaat niet zonder gevaar. Mijn streep was daarom twee keer zo breed als de streep van het sjabloon zelf. Not so sexy, als je het mij vraagt. Maar dat is persoonlijke voorkeur.

Met een mes scheer je strakker...maar....nee. Just don't.

Mocht je van brede strepen of driehoeken houden (of jezelf graag scheren met een machete) dan zijn The Intimate Shaping Tools zeker iets voor jou. De sjablonen zijn in Nederland verkrijgbaar voor de prijs van € 9,95 (Brazilian) en € 12,95 (Triangle) via www.ladyshape.com.

Until next time,
Serena Verbon