zondag 24 oktober 2010

Review: Clarins Gentle Peeling / Doux Peeling


Ken je dat? Wezen stappen en helemaal gaar je bed in gesprongen, om vervolgens met een verlept hoofd wakker te worden? Nee? Oh....than that's just me! Anyways, ik werd vanochtend dus zo wakker en bedacht me dat het tijd was voor de Gentle Peeling van Clarins, aangezien ik hier altijd zo van opknap. Kijken jullie mee naar de review?


Dat ik fan ben van Clarins is jullie allicht bekend, al eerder schreef ik een review over hun producten die tot mijn daily routine behoren en ook de make-up is lovely. Laatst bestelde ik via Belissima.nl een aantal nieuwe Clarins producten waar de Doux Peeling er een van was.


Doux Peeling zit verpakt in een slanke tube van 50 ml. Niet een flinke tube dus, maar de ervaring leert dat het erg zuinig is in gebruik, dus wat mij betreft hoeft de tube niet veel groter te zijn. De prijs van de Doux Peeling is € 27,90.

Doux Peeling wordt omschreven als een smooth away cream, maar je zou het kunnen zien als een dik, creamy masker met een peelende (exfolierende) werking. De structuur van Doux Peeling is rijk en creamy. De kleur is metallic zilvergrijs en het smeert zijdezacht uit over je huid, het voelt haast wat fluffy aan.



Nu komt het leuke gedeelte! Je moet de Doux Peeling laten opdrogen. Als het droog is ga je er met je handen overheen en ontstaan er 'rolletjes' Doux Peeling waarin ook meteen je dode huidcellen zitten. Je wrijft ze dus als waren, samen met de Doux Peeling, van je gezicht af.

 

De Doux Peeling bevat geen microbeads of andere scrubbende deeltjes en is daarom zeer geschikt voor de gevoelige huidjes. Het verwijderd vuil en dode huidcellen door de toevoeging van klei (hectorite) en door de toevoeging van natuurlijke planten extracten en -oliën heeft het een extra verzorgende en kalmerende werking.

Goed, mijn hand is natuurlijk geen goed test-voorbeeld dus laten we het eens uitproberen op mijn gare post-uitgaans hoofd. Yes, mijn make-up zit er nog op. I know, shame on me. Ke$ha is trots op me.



Hieronder heb ik de Doux Peeling rijkelijk verdeeld over mijn gezicht. Zoals je ziet trekt het op bepaalde plekken vrij snel in, en op sommige plekken wat langzamer. Mijn voorhoofd is droger dan de rest, misschien heeft het daarmee te maken.


Na een tijdje is de Doux Peeling zo goed als opgedroogd en kun je het verwijderen door er met je vlakke hand met grote slagen overheen te wrijven. Dit kun je het beste doen boven de wasbak want die rolletjes en fliebertjes vallen als een gek naar beneden, en als het in de wasbak valt kun je het erna meteen wegspoelen.


Het resultaat is een zacht, fris en fruitig huidje die er weer wat stralender en levendiger uitziet dan voorheen! Het grote bijkomende voordeel is de milde peelende werking van dit product. Mijn huid is naast vet ook behoorlijk gevoelig en soms prikken bepaalde producten nog wel bij mij. Dan wordt het rood, wat later wel weer wegtrekt, maar toch. Dan moet je weer een uur wachten voordat je een beetje fatsoenlijk de deur uit kan. Bij Doux Peeling had ik nergens last van, ideaal dus.

Ik gebruik Doux Peeling een keer in de week en heb hem nu een aantal keren gebruikt. Het wegrollen blijft leuk werk om te doen, maar het resultaat geeft me de doorslag om Clarins als favoriet skincare merk te bestempelen. Ik heb van Belissima een aantal proefjes gekregen bij de bestelling (een dagcreme, serum en een kleimasker) en ik denk dat ik daar ook maar snel de full size verpakkingen van in huis moet halen!


Alles van Clarins is te koop bij parfumerieën, luxe drogisten en via Belissima, de enige echte officiële Clarins webshop van Nederland (met standaard 10% korting). Lees hier een review van andere Clarins skincare waar ik ook zeer tevreden over ben.

Until next time,
Serena Verbon