donderdag 7 oktober 2010

Review: Sugarpill Burning Heart Palette


Ik maakte een aantal weken geleden voor het eerst kennis met Sugarpill Cosmetics. De verpakkingen zijn natuurlijk al om op te eten maar van de kleuren en het pigment worden we nog veel vrolijker! Ik was helemaal flabbergasted door de heftige kleuren, het vele pigment en de fijne structuur van dit cosmetica merk dus ik besloot dat ik meer nodig had. Ik bestelde het Burning Heart Palette en ook hier ben ik dik tevreden mee. Kijken jullie mee naar de mooie swatches?


Allereerst het doosje die ik jullie niet wil onthouden. Ik weet het, ik weet het, het gaat om de inhoud maar KIJK dan hoe leuk! Het oog wil ook wat natuurlijk en ik ben echt een sucker voor leuke verpakkingen.


De palette is gemaakt van een stevig dik karton (zo zie je ze bij Benefit en Urban Decay ook) en beprint met een groot Sugarpill logo. So far, so good.


De achterkant geeft alle info die je wil hebben; bedrijfsgegevens, de inhoud van de pans en de namen die bij de kleuren horen.



Het palette bevat een erg grote spiegel (handy) en 4 ontzettend heftige kleuren die pigment afgeven dat wil je niet weten. Zo mooi heb ik het nog niet mogen zien bij een ander merk, zelfs MAC kan hier niet aan tippen wat pigment betreft.




Onderstaande swatches zijn zonder oogschaduwbasis, foundation, concealer of wat dan ook gemaakt. Gewoon op de 'blote' huid geswatched met mijn vingers. Verbazingwekkend he? De kleuren op mijn arm zijn bijna de kleuren in de pan! Buttercupcake (geel) en Flamepint (orange) zijn mat en Poison Plum (paars) en Love + (rood) bevatten hele subtiele shimmers.

zonder flits

met flits

Niet alleen is het pigment van deze oogschaduw extreem goed, de oogschaduw zelf is ook echt heel fijn van structuur. Het verstuift niet te veel als je er met je kwast overheen gaat dus ze zijn goed gepressed (toch is niets zo goed gepressed als NARS, maar het komt aardig in de buurt). De structuur is lekker zacht en blend heel goed uit, ook in combinatie met andere oogschaduw. 

Doordat ze goed blenden kun je er voor kiezen de kleuren heel subtiel aan te brengen of juist heel  colorful! Dit heftige palette lijkt misschien eerder weggelegd voor extreme looks, maar je kan er juist heel veel kanten mee op. Misschien denk je wel, nah das niks voor mij! Maar neem Flamepoint bijvoorbeeld, de oranje kleur. Heel goed te combineren met aardetinten. Buttercupcake (geel) staat prachtig bij een gouden look en zo zijn ook Poison Plum en Love + te combineren tot een wat rustige, alledaagse look.

Ik kan niet wachten om met mijn Burning Heart Palette te spelen en om het te combineren met mijn andere Sugarpill makeup! Ik heb een aantal looks bedacht en ik hoop dat jullie mij helpen kiezen. Van de look die de meeste stemmen krijgt zal ik uiteraard een tutorial maken. Choose wisely, my friends!





Ik ben erg benieuwd welke look jullie hebben gekozen en waarom, tell me in the comments please! Sugarpill Cosmetics zijn thank God nu ook eindelijk te koop in Nederlandse webshops zoals Boozyshop. De palettes kosten 34,95 per stuk.

Until next time,
Serena Verbon