maandag 4 oktober 2010

Review: Rosehip & Emu oil



Een tijdje geleden vertelde ik jullie in dit artikel over emoe olie. Als je het niet hebt gelezen raad ik jullie aan om het toch even door te nemen voordat je deze review verder leest. Via de webshop KissfromNature.nl ontdekte ik dit product wat niets meer en niets minder is dan emoe olie met rozenbottel olie. De afgelopen weken smeer ik het iedere ochtend en avond op mijn gezicht en mijn huid lijkt er echt van op te knappen. Mijn littekens vervagen en ik heb minder puisten. Tijd voor een review dus!

Rosehip Emu Oil (Rozenbottel Emoe Olie) is verpakt in een klein flesje van 50 ml. De prijs voor dit flesje is €12,95. De olie is heel zuinig in gebruik dus je hebt er maar een piepklein beetje van nodig voor je gezicht. Op de foto kun je zien hoeveel olie er uit het flesje is, en ik gebruik het nu ongeveer 2 weken tweemaal per dag. I'm just sayin'. Voor zo'n klein flesje lijkt de prijs nogal aan de hoge kant maar omdat je er zo lang mee kunt doen vind ik het erg meevallen. Ik denk dat je er zeker een jaar mee kunt doen, als je het alleen voor je gezicht zou gebruiken.


Emoe olie is niet helemaal doorzichtig maar een beetje opaque. Rosehip Emu Oil bevat meer emoe olie dan rozenbottel olie, vandaar dat dit product ook niet helemaal doorzichtig is. Schud het flesje altijd voor gebruik omdat de oliĆ«n na verloop van tijd kunnen ontmengen.

Rosehip Emu Oil trekt wonderbaarlijk snel in. Echt amazingly snel voor een olie! Ik smeer het uit over mijn gezicht, borstel mijn haren, poets mijn tanden, doe deodorant op en voila! Het is ingetrokken en ik kan mijn make-up opdoen. Beyonce brengt ook emoe olie aan voordat ze haar make-up opdoet en ik dacht, dat ga ik ook doen. Foundation glijdt super smooth over mijn gezicht en er komen geen schilfertjes, droge plekjes of korstjes van littekens doorheen zetten. Tot nu toe is het prima bevallen en mijn make-up blijft er gewoon prima op zitten.


Naast het feit dat ik Rosehip Emu Oil als make-up basis gebruik werkt het ook uitstekend bij littekens en acne, twee dingen waar ik last van heb in mijn gezicht. Ik moet zeggen dat mijn littekens zeker zijn vervaagd en dat ik sinds het gebruik geen nieuwe puisten heb ontwikkeld.


Wat emoe olie doet voor de huid hebben jullie hier kunnen lezen, maar wat heeft rozenbottel olie voor toegevoegde waarde? 

History
Rozenbottel olie werd pas echt populair in skincare producten door een publicatie van de San Marcos Universiteit, Lima, Peru in het jaar 1988. Ze hadden 180 patienten met ernstige littekens en huidveroudering behandeld met rozenbottel olie gedurende 2 jaar. De resultaten waren verbluffend - littekens waren vervaagd, de verouderde huid was weer fris en de structuur en kleur was egaler. Nice!



Vitamine A

Rozenbottels bevatten heel veel goede eigenschappen maar hun kracht zit 'em in de hoge concentratie tretinoine, een derivaat van Retinol (beter bekend als Vitamine A). Tretinoine is een ingredient die veel wordt toegepast door dermatologen bij de behandeling van acne en pigmentatie. Ook schijnt het te helpen bij striae omdat het de collageen productie stimuleert. 

Vetzuren en Vitamine C
Rozenbottels bevatten ook hoge concentraties onverzadigde vetzuren zoals omega-3 en omega-6. De vetzuren werken ontstekingsremmend en zorgen voor een diepe hydratatie. Naast vitamine A bevatten ze vitamine C. Sterker nog, rozenbottels zijn een van de grootste vitamine C bommetjes die er in de natuur te vinden zijn! Vitamine C is een sterke anti-oxidant die schade door vrije radicalen tegengaat. Ik heb eerder een artikel geschreven over de werking van anti-oxidanten, if you're interested.


Het is niet verwonderlijk dat deze sterke combinatie van emoe olie met rozenbottel olie wonderen doet voor mijn huid. Vooral nieuwe littekens vervagen binnen een paar dagen en met twee weken zijn ze geheel verdwenen. En dat terwijl ik altijd hele donkere littekens krijg. Oudere littekens vervagen ook op den duur, maar het is vanzelfsprekend dat dit langer duurt ten opzichte van verse littekens. De truc is om er gewoon zo snel mogelijk bij te zijn!

Wil je ook graag zo'n flesje Rosehip Emu Oil bestellen? Dat kan voor €12,95 (50 ml) in de webshop Kiss from Nature.

Until next time,
Serena Verbon