zaterdag 23 oktober 2010

Review: Mango Buffer Soap van TBB

Oeh! Ik ruik lékker! Laatst stopte Angel me een van haar nieuwste zeepjes toe, een Buffer Soap. De Buffer Soaps bevatten allemaal een stuk loofah en maanzaadjes die zorgen voor een milde scrub. Niet alleen heb je na gebruik een babyzacht velletje, ook ruikt de hele badkamer inclusief jezelf naar heerlijk zoet fruit.




The Beauty Bakery verkoopt sinds kort deze Buffer Soaps, zepen met een stuk loofah en een snufje maanzaadjes. Loofah is een natuurproduct. Wisten jullie dat het eigenlijk een groente is? Loofah wordt gemaakt van een kalebas-achtige plant uit dezelfde familie als die van de komkommer. Wanneer de plant ingedroogd is wordt de buitenste laag verwijderd, aan de binnenkant bevinden zich vezels oftewel de loofah. Het wordt met de hand geoogst, gewassen en ten droge gelegd in de zon. Loofah staat bekend om zijn milde scrubbende werking voor de huid.

close-up

Ik sprong er natuurlijk meteen mee onder de douche! De zeep wreef ik heen en weer tussen mijn handen zodat er een lichte schuimlaag ontstond en vervolgens zeepte ik mijn lichaam lekker in. De geur, ten eerste, is onbeschrijfelijk lekker! Mango wil ik het niet noemen, het ruikt eerder naar zoete perzik en rijpe nectarine. Kennen jullie de geur 'Fuzzy Peach' van The Body Shop? Ongeveer zo. Heerlijk! Zoet en fruitig dus.

De zeep houd je gemakkelijk vast in een hand en tijdens het inzepen en wassen zorg je er meteen voor dat je velletje lekker wordt gescrubt. Het duurt eventjes voordat het bovenste zeeplaagje is verdwenen, maar als dat het geval is komt de loofah aan het oppervlakte en wordt ook de scrub iets steviger. Het handige is dat je zelf bepaalt hoe zacht danwel stevig je scrubt, door weinig danwel veel druk op de zeep uit te oefenen.


Zelf vond ik dat deze zeep goed scrubt op een milde manier, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Het is niet grof en pijnlijk maar zeker wel merkbaar. Het resultaat is vergelijkbaar met een scrubbeurt met Buffy van Lush, alleen laat deze zeep geen vettige laag achter (dat kan een voordeel of nadeel zijn, persoonlijke voorkeur). Je huid moet wel echt nat zijn, scrubben met loofah op een droge huid kan namelijk niet zo lekker aanvoelen. Ik denk dat mijn zusje Larissa, die last heeft van Keratosis Pilaris, veel aan deze scrub heeft. Hier maakt ze haar bovenarmen op een milde manier superglad mee! Ik zal deze zeep straks meteen aan haar geven.


Na een paar keer gebruiken - de loofah komt meer aan het oppervlak

Na het douchen ruikt mijn huid heerlijk naar de geur van de zeep en voelt het glad en gevoed aan. Love this stuff! Alleen om de geur al zou ik iedereen Mango Buffer kunnen aanraden, maar dat 'ie je huidje ook nog eens superglad maakt is helemaal mooi meegenomen.

Een stuk zeep van 110 gram kost €5,95 en is te koop in de webshop van The Beauty Bakery


Until next time,
Serena Verbon