maandag 18 oktober 2010

Review: Clarins Rouge Prodige lipstick


Dat ik Clarins erg waardeer is jullie misschien bekend, al eerder schreef ik over hun gezichtsverzorging en make-up. Omdat ik benieuwd was naar meer gezichtsverzorging van Clarins bestelde ik een aantal producten bij Belissima, de enige echte Clarins webshop in Nederland. Natuurlijk kon ik het niet laten om er meteen een mooie lipstick bij te doen uit de nieuwe najaarslook.


Rouge Prodige is de naam van de collectie nieuwe lippenstiften uit de najaarslook 2010. De collectie bestaat uit maar liefst 24 nieuwe kleuren, maar zoals altijd viel ik als een blok voor het suikerzoete roze kleurtje: Paradise Pink.


De hulzen van de Rouge Prodige lipsticks zijn prachtig en très chique. De huls is vierkant en lichtgoud van kleur. De dop heeft een kleine uitholling waarin de kenmerkende C van Clarins is gegraveerd. Als je de dop eraf trekt heeft de binnenkant een donkerrode kleur. De huls is slank en is wederom gegraveerd met het Clarins logo.

Alles straalt pure luxe uit! Voor sommigen misschien onbelangrijk, maar ik ben een sucker voor mooie verpakkingen. Het geeft me altijd een extra bijzonder gevoel als ik een make-up of ander beautyproduct gebruik die er zo luxueus uitziet, alsof ik heel eventjes een Hollywood ster ben. Het is moeilijk uit te leggen, misschien weten jullie waar ik het over heb, of misschien hebben jullie totaal geen idee.


De kleur Paradise Pink is een prachtige roze kleur, echt een snoeperig kleurtje. De lipstick is vrij sheer, maar dekt toch redelijk goed. De kleur die jullie zien is in ieder geval niet zo mierzoet als de kleur op de lippen, die is veel lichter en minder fel. Je kunt de lipstick met 1 laagje aanbrengen voor een subtiel nude effect, of 3 lagen voor een dekkend en echt roze effect.

De structuur is heerlijk creamy en glijdt smooth like butter over mijn lippen. De formule is verzorgend want mijn lippen voelen lekker gevoed aan en drogen niet uit. Ook viel het me op dat de kleur echt lang blijft zitten, zelfs na het eten van een hapje en een drankje. Het is er haast niet af te slaan! De finish is mooi en shiny en gelukkig niet plakkerig. I like it!


De kleur hieronder is misschien wat fel omdat er gefotografeerd is met flits, maar op de (ietwat wazige, sorry hiervoor) foto eronder kun je zien dat het er niet zo fel uitziet. De kleur is gewoon lovely en pretty en zorgt voor een stralende look! Ik hou van roze kleurtjes die lichter zijn dan mijn eigen lipkleur, mijn lippen bevatten namelijk vrij veel pigment (beetje bruinig) wat ik niet zo heel erg mooi vind. Met een lichter roze kleurtje zoals deze frist mijn hele gezicht altijd op. Ik denk dat ik daarom zo gek ben op lichtroze kleurtjes! Nou ja, plus dat ik gewoon dol ben op roze in het algemeen.



De Rouge Prodige lipsticks zijn te koop bij luxe drogisten en parfumerieën en natuurlijk bij de officiële Clarins webshop Belissima. De lipstick zelf weegt 3 gram en kost bij Belissima € 19,80. Andere kleuren voor mijn wishlist zijn Coral Tulip en Subtle Rose.

Zijn jullie ook suckers voor verpakkingen? Zelfs als je daar een hoger bedrag voor moet neertellen?

Until next time,
Serena Verbon