zondag 17 oktober 2010

The Body Shop Kajal Eyeliner (special edition)

Back to the basics moest The Body Shop hebben gedacht toen ze deze Kajal Eyeliners kozen als onderdeel van hun make-up najaars collectie 2010. Kajal (of Khol) is de voorloper van oogpotloden zoals wij die nu kennen. Deze traditionele eyeliners worden nog veelal gebruikt in Arabische landen en India.



De Kajal Eyeliners van TBS zijn verpakt in een huls met dop, ze doen me eigenlijk gewoon denken aan een huls van een lippenbalsem. De Kajals zijn er in 3 kleurvarianten, Charcoal (zwart), Evergreen (groen) en Steel (zilvergrijs). De Kajal stick weegt 3 gram en de prijs per stuk is €9,00. Dat lijkt misschien duur, maar pak maar eens je oogpotlood erbij. De inhoud is meestal zo rond de 1 gram. Deze Kajals bevatten dus bijna 3 keer zoveel product.

Ik heb zelf de kleuren Charcoal en Evergreen en ik twijfel om er toch ook maar Steel bij te kopen.


Als je de dop verwijderd zie je een puntje Kajal. Als je de stick verder omhoog draait heeft het de vorm van een kegel. Het is dus totaal anders dan een oogpotlood waar nog hout omheen zit. The Body Shop zegt er zelf over;

Een eyeliner met een innovatieve vorm die zorgt voor extreme precisie bij het aanbrengen. Voor een intense, pure kleur. Bevat vitamine E, vochtregulerende Community Trade-maroela-olie en verzorgende Community Trade-bijenwas.

Mede door de verzorgende bestanddelen glijdt deze Kajal echt als boter over je huid heen. Lekker vettig. Het brengt super smooth aan en is erg gepigmenteerd. De intense kleuren en de structuur zijn perfect om smokey eyes mee te creĆ«ren. Je kunt het ook prima uitvagen over je gehele ooglid heen als basis,  of eerst een lijn aanbrengen en die met een kwastje uitblenden.

Swatches - links Charcoal en rechts Evergreen

Ik moet er wel bij vermelden dat deze Kajals door juist hun verzorgende bestanddelen sneller de neiging hebben om te creasen dan de meeste oogpotloden die ik ken. Een eyeshadow base is daarom zeker een aanrader als je dit product wil gebruiken, maar dan blijft het ook wel goed op zijn plek. Ik heb hieronder mijn ogen omlijnd *Arab Style* met Charcoal, om even in de sfeer te blijven. 


Ik vind het altijd leuk om traditionele beauty producten te gebruiken, ook al zijn ze door TBS weliswaar in een nieuw jasje gestopt. Het geeft me een beetje een nostalgisch gevoel, I just love it! Datzelfde idee heb ik bijvoorbeeld ook met traditionele hammam producten (argan olie, ghassoul en sabon beldhi) en met African Black Soap

In ieder geval, het gevoel dat deze Kajal Eyeliners me geven en de kwaliteit van het product zorgen ervoor dat ik erg tevreden ben! Er zit hier bij mij een TBS om de hoek dus ik loop vaak even binnen en dan neem ik bijna altijd wel wat mee (ja, erg he!). De Kajal Eyeliners zijn limited, dus als je er ook graag een wil bemachtigen zorg dan dat je niet te laat bent!

Until next time,
Serena Verbon