vrijdag 15 oktober 2010

Redecorating

He, ik heb er weer helemaal zin in! Toen ik hier net kwam wonen (alweer een jaar geleden) kocht ik de nodige meubels, plaatste ze in mijn appartement en vond het verder goed zo. Verder ben ik ook altijd ontzettend druk en maakte ik nooit tijd om het echt gezellig te maken. Mijn moeder begon over een vloerkleed en na veel gezoek heb ik dan eindelijk mijn droomkleed gevonden! En nu ik eenmaal een kleed heb wil ik ineens meer dingen veranderen, ik heb de smaak weer te pakken!


Hieronder de zithoek in mijn huiskamer. Het is nog een beetje een troepje maar het is ook nog niet af. Ik vind het contrast van de witte moderne bank en het klassieke Perzische tapijt ontzettend gaaf. De kleuren van het tapijt zijn erg licht met donkerblauw en groenblauw, precies de kleur van dat middelste kussen op de bank!




Met flits


Je moet er wel van houden, zo'n klassiek tapijt. Ik hou er wel van en het patroon en de kleuren zijn echt helemaal mijn style. Het is een lekker groot kleed ook en het voegt meteen heel veel warmte en sfeer toe aan de huiskamer. Voorheen was het zo kaal namelijk!

Ik kom altijd te laat en ik had dus echt dringend een klok nodig. Het enoge probleem is dat er maar weinig echt leuke klokken te koop zijn, althans, dat is mijn mening. Ze zijn te normaal en te standaard of juist te kleurrijk en speels. Bij toeval ontdekte ik dit meesterwerkje van Karlsson, Starburst genaamd. Het is een vrij grote klok (doorsnede 50 cm) die me inderdaad doet denken aan een ster of de zon. Her en der zijn er kristallen op de staafjes aangebracht wat zorgt voor een speels en ruimtelijk effect. Ondanks de leuke vorm vind ik deze klok erg stijlvol en past het helemaal in mijn huis!



Die bank met blije kussens en kleedjes erover heen is een geleende bank. Hij is van de zoon van mijn ex-baas, en ik heb hem echt al een jaar in huis al! Superlief dat ik deze bank mocht lenen (mijn andere witte bank kwam toentertijd pas over 8 weken en anders zou ik zonder bank zitten), maar het is niet mijn style. De bank zelf is prachtig trouwens, een echte Leolux, maar de bekleding....

Anyways, de bank wil ik vervangen voor waarschijnlijk 2 witleren voetenbankjes van de IKEA. Die zijn minder diep dan een bank zodat de doorloop tussen de bank en de vakjeskast dan juist weer breder wordt. De vakjeskast wil ik waarschijnlijk nog ergens anders neerzetten, ik weet niet of ik hem hier nu wel zo leuk vind staan namelijk...


Wat ik verder nog wil is wat sfeerverlichting! En op de foto hierboven is in de hoek nog plaats voor, ja noem maar op, een plant, grote lamp, tafeltjes of kastje. Ik moet nog even kijken wat leuk is. Boven de witte bank willen Bas en ik planken ophangen waar op we fotolijsten plaatsen met onze genummerde Miami Ink posters. Ja, en op zich wil ik al heel erg lang een grote bonsai boom. Lastig te onderhouden zegt iedereen, vandaar dat ik er nog geen een heb gekocht (want alle plantjes gaan altijd dood bij mij!).

Genoeg wensen dus om mijn interieur af te maken! 

Hebben jullie nog tips?

Until next time,
Serena Verbon