donderdag 28 oktober 2010

Preview OPI Burlesque - glitter swatches

In samenwerking met Sony Pictures zal OPI voor de feestdagen van 2010 een spectaculaire limited edition collectie nagellak introduceren, geïnspireerd door de film Burlesque. Deze film-musical, met Cher en Christina Aguilera in de hoofdrol, zal vanaf 16 december 2010 in de Nederlandse bioscopen te zien zijn.

De film Burlesque bevat een scala aan over-the-top kostuums en een flinke dosis glitter en glamour. OPI heeft zich laten inspireren door dit alles met als resultaat een limited edition collection die hele opvallende, sprankelende kleuren bevat zodat je net als in de film de 'show zal stelen'. 

Ik vind het echt leuk dat OPI zich laat inspireren door iets of iemand en daar een hele lijn omheen maakt. Hun vorige limited collectie, Swiss, was geïnspireerd op Zwitserland. Zou er ook ooit een Holland Collection komen?

Persoonlijk vind ik dit een van de mooiste limited edition collecties van OPI, because I just looove the glitters! Burlesque bestaat namelijk uit 12 lakjes onderverdeeld in 2 delen: The Glitter en The Shimmer.

Hieronder zijn PR foto's van de Burlesque collectie te zien. Als je doorscrollt naar beneden zijn er swatches te zien van de 2 glitterlakjes Bring On The Bling! en Sparkle-icious! 



     
Bring on the Bling en  Glow Up Already! 


      
Extra-va-vaganza! en Simmer & Shimmer



Show It & Glow It! en Sparkle-icious!


 
Rising Star en Take The Stage



The Show Must Go On en Let Me Entertain You



Ali's Big Break en Tease-y Does It



Swatches

Uit de Burlesque collectie koos ik voor Bring On The Bling! en Sparkle-icious! omdat ik dol ben op glitters en er gewoon helemaal blij van word! Hieronder swatches van deze prachtige lakjes.

Bring On The Bling!

Deze glitterlak is alles wat een glitter-freak nodig heeft. Ik lakte mijn nagels eerst met een laagje zwart en donkergroen, maar dat bleek onnodig. Bring on the Bling! bevat zo extreem veel glitters dat het vrij goed dekt na 1 laag, en de nagels geheel bedekt na slechts 2 laagjes. Het lakje is vrij dik (dat komt natuurlijk omdat er een shitload aan glitters in zit) maar lakt smooth genoeg en droogt niet te snel en niet te langzaam op. 


De kleur is lastig te omschrijven, er is zo veel te zien in deze lak! Ik zo zeggen voornamelijk goud met vleugjes fuchsia en groen en ze weerkaatsen het licht terug als zilveren sparkles. In het licht zijn ze super glittery en onwijs pretty, ik staar de hele tijd verliefd naar mijn nagels, zucht.... De glitters spatten echt van je nagels af! Love it!

Sparkle-icious!

Sparkle-icious is indeed sparkly maar niet zo sparkly als Bring On The Bling! als je het mij vraagt. Sparkle-icious! bevat minder glitters en de glitters weerkaatsen geen zilver maar de kleur van de glitters zelf, dat zijn goud, fuchsia en blauw. Hoewel ik gek ben van deze kleurencombi vind ik het jammer dat Sparkle-icious eerder een glitter topcoat is dan een echte dekkende glitterlak.


Hier is Sparkle-icious! met een enkele laag aangebracht over zwarte en donkerblauwe basislak. Mijn ervaring is dat glitters (evenals flakies) het beste 'pakken' op donkere ondergronden. Pretty huh!


Hier is Sparkle-icious met 2 lagen aangebracht. Zoals je ziet is het nog steeds niet dekkend genoeg om de basislaag te doen verdwijnen, maar ik vind dit effect al wel mooier en minder glitter-topcoat-achtig. Met een derde en eventueel vierde laag moet deze lak dekkend genoeg zijn om de gehele nagels te bedekken. Dat zijn erg veel lagen vind ik zelf, en bovendien is het dan heel tijdrovend om deze lak weer van je nagels te verwijderen. Persoonlijk denk ik dat je deze lak daarom alleen moet kopen als je wel down bent met het topcoat effect. Als je echt een dekkende glitterlak zoekt kies je beter voor Bring On The Bling!

Wat vinden jullie van de glitterlakjes? I know, het ziet eruit alsof er een sprookje over mijn nagels is uitgekotst, maar dat maakt me niet uit. Glitters zijn de bom! Welke kleuren uit deze collectie zijn jullie favoriet?

De OPI limited Burlesque collectie is vanaf begin november (volgende week dus) verkrijgbaar bij o.a. Sephora, nagelsalons en geselecteerde parfumerieën en drogisterijen. De lakjes kosten € 13,95 per stuk. Check OPI.nl voor verkooppunten. De lakjes van OPI zijn Big 3 Free, dat wil zeggen dat er geen tolueen, DBP of formaldehyde in zit.

Until next time,
Serena Verbon