woensdag 20 oktober 2010

Pimpin' my Home #2


Een paar dagen terug liet ik jullie foto's zien van mijn nieuwe kleed en klok in dit artikel. Ook liet ik jullie wat kiekjes zien van de woonkamer samen met wat gedachtes en ideeën over het opnieuw inrichten om het was 'huiselijker' (wat een burgerlijk woord!) en gezelliger te maken. Ik heb er geen gras over laten groeien en ik heb vast het een en ander aangepast! Benieuwd? Klik dan even verder voor een update.


Allereerst was kleine aanpassingen in de badkamer. Jullie herinneren je mijn Hello Kitty opbergdozen voor mijn make-up stash? Hoe cute ze ook zijn, they're just not handy. Not handy at all! Sowieso is karton in de badkamer een bad idea, al moet ik zeggen dat ze niet nat en week zijn geworden. De laatjes schoven niet zo lekker en make-up uit mijn zicht (dus opgeborgen in dichte laatjes) pak ik gewoon minder snel. Conclusie: ik moet mijn make-up zien. All of it! Oplossing: de IKEA Molger stellingkast (€39,95).



Op de bovenste plank heb ik mijn haarspul en parfumspul uitgestald. Op een klein dienblad weliswaar, dat staat toch wat netter. De overige 4 planken vul ik met doorzichtige IKEA dozen met de rest van mijn stash. En ik wil 2 Godmorgon dozen (zie dit artikel) voor mijn dagelijkse make-up en kwasten. Alleen zijn die overal (ok, alleen in Utrecht) uitverkocht. De voorraad wordt vandaag weer aangevuld dus ik hoop er 2 te kunnen bemachtigen! 



Dit schattige tandenborstel houdertje kon ik niet laten liggen;


Verder heeft mijn vader een aantal gaten in de muren geboord zodat ik het volgende kon ophangen;

Een stuk drijfhout aangespoeld aan de stranden van Key West, Florida. Een kunstenares heeft er met een speciale brand techniek een prachtige tekening in gebrand die typisch Key West zijn. Het stuk hout is ongeveer 30 cm lang en hangt in mijn gang.

Dit Indonesische houtsnijwerk hebben mijn ouders zo'n 30 jaar geleden meegenomen uit Indonesië. Het moet een prins en prinses voorstellen en ik heb ze altijd al erg mooi gevonden. Ik mocht ze van hun ophangen in mijn hal. Thanks!

De Starburst klok hangt mooi te wezen op mijn metallic muur (de muur was behangen en heb ik geverfd met metallic verf van VT Wonen). Op deze kleur muur kwam de klok het mooiste uit, op mijn lichte muren vielen de mooie kristallen namelijk weg en dat vond ik zonde!

Dan de huiskamer! De vakjeskast vind ik nog steeds erg donker en groot, maar die doe ik gewoon niet zo 1-2-3- weg. Er kan lekker veel in worden opgeborgen en als ik er een nieuwe kast (dressoir of iets in die richting) voor in de plaats wil kopen kost me dat al gauw een paar honderd euro. Dus for the time being staat 'ie nog lekker prima hier. 

Ik heb de kast wel verschoven naar de linkerkant van de muur zodat je op zich nog best een groot stuk speciale muur ziet. En nee, de muur is niet speciaal omdat hij 'special powers' heeft (yes, you know I'm talking to you Ioni!) maar de muur is speciaal omdat hij 3D behang heeft zodat het lijkt alsof de muur bekleed is met doorgestikt leer. 

Oh, en zoals je ziet heb ik een plant! Volgens mij is het een soort palm-achtig iets. Oh wat erg, ik weet het niet eens! In ieder geval, deze dingen groeien als kool en zijn lekker groot. Ze zorgen meteen voor wat meer groen in mijn huis en zijn volgens mij ook makkelijk qua verzorging. Althans, daar moet ik nog achter komen, hihi. Nee komt goed, ik heb hem al water gegeven vandaag. Oh wait...did I?

De teak houten kistjes had ik naast elkaar als salontafel maar die heb ik nu aan weerszijden van de bank geplaatst. Bij IKEA kocht ik een nieuwe salontafel (echt een koopje, een echte eikenhouten tafel voor slechts €59) zodat het medaillon van mijn nieuwe tapijt goed zichtbaar blijft. De tafel is wel vrij hoog dus ik laat mijn vader nog iets van de poten afzagen zodat de hoogte gelijk wordt met het zitvlak van de bank. Bij de Kringloop kocht ik ooit een antiek kamelenzadel die ik nu als krukje (extra zitplek) in gebruik heb genomen.

De kale muur boven de bank heeft nu 2 van die smalle plankjes waarop je lijsten kan neerzetten. Die plankjes heb je bij de IKEA in wit en zwart maar bij de Karwei zijn ze te koop van hout voor €14,95. Boven de bank hanger er 2 naast elkaar en daarop staan lijsten van de IKEA. Bij Miami Ink kochten Bas en ik gelimiteerde posters die we daar in mooi willen inlijsten. 

Het tapijt maakt het echt een stuk gezelliger en warmer! Ook de katten vinden het lekker om op te chillen en ik merk ook aan mezelf dat ik eerder op de grond ga zitten (met mijn rug leunend tegen de bank). Ik ben er echt super blij mee!

Op de muur onder de klok wil ik graag nog een dressoir of een lage vitrinekast zodat ik daar mijn servies mooi in kwijt kan. Verder nog wat sfeerverlichting en een extra zitplek creëren en dan is het wel zo'n beetje naar wens. Oh, en ik wil nieuwe eetkamerstoelen want deze die ik nu heb zijn gesloopt door C&C, maar dat is van latere zorg. 

Wat vinden jullie van de vorderingen? Check even hoe het eerst was in dit artikel.

Until next time,
Serena Verbon