woensdag 20 oktober 2010

I like 'em BIG!

I've said it before: I like big rings! Big, bigger, huge, that is. Ok, de ring hierboven is misschien iets te veel van het goede, ik bedoel, hoe kun je überhaupt nog functioneren met zo'n moordwapen om? Hoe kun je dit überhaupt nog een ring noemen? Anyways, hieronder heb ik een selectie gemaakt van ringen die momenteel een kleine obsessie vormen. 


De laatste tijd zwijmel ik helemaal weg bij die grote chunky steen ringen. De edelsteen waaruit de ring bestaat is grof uitgehakt zeg maar, de kristallen zijn goed te zien. Ik vind het prachtig, alsof de steen zo, hoppa, uit een stuk rots is gehakt en in een zetting is geplaatst. Heel aards, stoer en gewoon erg mooi. Lekker groot en opvallend, daar hou ik van. Volgens mij is de officiële term voor dit soort gevormde edelstenen 'druzy'.

Hieronder een paar voorbeelden van de ringen die ik bedoel;

Volgens mij is dit Fluoriet gezet in sterling zilver

Amethyst gezet in goud

Gebrand titanium (dan krijg je die olievlek kleur) in een titanium zetting


Lapis Lazuli in een gouden zetting. 

Geen druzy, maar dat heb ik nog nooit gezien bij een Lapis.

Zwijmel de zwijmel! Maar deze grote ringen in zilver en goud met edelstenen zijn alleen bij de juwelier te koop, en dan geen Lucardi, maar de echte artistieke designer juweliers via internet die alleen one-of-a-kind pieces maken en er daarom meteen zo'n $400 voor vragen. Juistem, ka-ching! En of dat het nu wel of niet waard is, deze ringen zijn niet bepaald tijdloos en daarom tel ik er het liefst niet al te veel geld voor neer. Ze zijn momenteel gewoon erg in de mode en daarom heb ik ze liever voor een paar tientjes.

Maar waar?

Gelukkig kijk ik regelmatig op de fashion sites van Ilanka (Fashion Nerdic) en Cindy (Come over to the Dark Side we have Candy) en ontdekte ik dat zij geweldige chunky bastards om hun vingers hadden geschoven.

detailfoto van Ilanka - Fashion Nerdic

Cindy - Come over to the dark side we have candy

Beide meiden hebben hun Big Chunky Stone Rings gewoon via Ydeltuyt, de super gave Nederlandse webshop waarbij ik laatst nog wel had besteld nota bene! Ydeltuyt is een webshop met fashion accessoires tegen een betaalbare prijs. Voor de Chunky ringen betaal je slechts €8,95. 

Helaas waren de rode en de zwarte al sold out, dus stopte ik snel de paarse en witte in mijn winkelmandje. Inclusief verzendkosten komen ze op een tientje per stuk, wat ik zeer betaalbaar vind als je kijkt wat voor gave grote joekels je krijgt. De ringen zijn verstelbaar dus fits all! Deze chunky ringen zijn echte eyecatchers en ik kan niet wachten om ze om mijn vinger te schuiven. Ik hou julie op de hoogte!



Mocht je ook graag deze Big Chunky Stone ringen willen bemachtigen, de witte, paarse en donkerbruine variant zijn nog in stock. Neem dus snel een kijkje in de webshop van Ydeltuyt, before it's too late! Ze gaan hard!

Until next time,
Serena Verbon