vrijdag 22 oktober 2010

Mischa Rocks Haircare @ MixtBaby Salon


MixtBaby is anders dan alle andere kappers waar ik ooit ben geweest. Deze haarsalon heeft een verfrissende en vooral erg creatieve kijk op de kapperswereld, ze knippen namelijk zonder spiegel. Afgelopen maandag was ik uitgenodigd voor een knipbeurt en een behandeling met hun eigen Hair Care en Styling Care lijn genaamd MischaRocks. Zie hieronder een verslag van de avond.




Bij binnenkomst ziet MixtBaby er zo uit. Een lange houten tafel en kekke kunstwerken aan de muur. De kunstwerken zijn overigens te koop en worden om de zoveel tijd verwisselt voor andere kunstwerken. Zo biedt MixtBaby beginnende en getalenteerde kunstenaars een kans om hun werk te verkopen. Een goed initiatief! Als zich geen kassa en wastafels in deze ruimte zouden bevinden zou je eerder denken dat het hier om een kunstgalerij zou gaan. Of een walk-in huiskamer. Ik voel me er in elk geval meteen thuis.

MixtBaby is een salon met hele creatieve kappers die je echt knippen met passie! De liefde voor haar en haren knippen spat er vanaf. Ze kijken naar de vorm van je gezicht, naar je haartype, haarkleur, haarsoort, alles, vragen naar je wensen en geven je vervolgens een goed verzorgde knipbeurt en styling. De kappers van MixtBaby hebben het knippen haast verheven tot kunstvorm, en op zich is dat helemaal zo gek nog niet. Als je gezicht het doek is, dan zijn je haren de lijst en minstens net zo belangrijk.

MixtBaby:
In de jaren dat onze mensen bij MixtBaby komen, weten we wat zij willen en wat er ontbreekt aan simpele, maar goede styl- ing- en verzorgingsproducten. Met deze ervaring hebben we goed gekeken, hoe wij de wensen van klanten zo goed mogelijk kunnen vervullen. De haarlijn bestaat daarom uit verschillende producten die afgestemd kunnen worden op de haartypes. MischaRocks® werkt met aromatherapeutische kruiden en houdt rekening met alle typen haarsoorten welke variĆ«ren van kroes tot Aziatisch en Europees haar. Een filosofische denk/werkwijze van Mixtbaby. Wij weten wat de klant wil.
De naam Mischa is een unisex naam, net zoals de producten, en het betekend 'creatieveling'. Vandaar dat de keuze was gevallen op deze naam. 

Ik was natuurlijk reuze benieuwd naar deze gloednieuwe Hair Care lijn van Nederlandse bodem, dus kom maar op! Taheel masseerde mijn hoofd en haar met de Moi Hy shampoo en treatment. Deze producten zorgen er voor dat mijn haren worden gemoisturized, en dat kunnen mijn droge punten zeker gebruiken. De Moi Hy lijn ruikt naar goddelijke kokosnoten. Hmmmm, vakantie! 



Na de wasbeurt kwam Jermaine me knippen. Jermaine is al heel lang kapper en knipt vol passie, dat merk je gewoon. Hij nam echt de tijd voor mij en mijn haren en wist precies wat hij aan het doen was. Wel even andere koek dan de kapper hier in Houten, waar ik binnen 20 minuten weer op straat sta!




Al die tijd zit je aan de lange tafel (ja, die zonder spiegel dus) en jullie kunnen je voorstellen dat ik erg benieuwd was naar het eindresultaat! Gelukkig hangen er 2 spiegels meteen rechts bij de ingang, dus na de knipbeurt loop je daar heen om alles even te bekijken. And well, I liked it! A lot!



Jermaine heeft een schuine lok geknipt en het vooral aan de bovenkant van mijn haar heel luchtig gehouden. Van de lengte is (gelukkig!) niet veel af. Mijn haren vielen echt perfect in model, en kijk eens hoe het shined op de foto! Ik heb er sindsdien al veel complimentjes over gekregen, nice huh?

Omdat MixtBaby de beroerdste niet is en jullie graag wil laten kennismaken met hun creatieve kijk op haren knippen krijgen BeautyLab lezeressen de hele maand november 20% korting op een knipbeurt. De prijs voor een knipbeurt is €39 en met de 20% korting komt het neer op €31,20. MixtBaby zit in Rotterdam en Amersfoort.


De producten van MischaRocks kosten zo tussen de €13,50 en €23,50 per stuk wat voor een salonmerk vrij betaalbare prijzen zijn. MischaRocks is te koop in de salons zelf, maar binnen nu en een paar dagen lanceren ze een online webshop waar jullie ze ook kunnen bestellen! Now, ain't that nice! Zodra de webshop online is horen jullie het van me.

Houd mijn site goed in de gaten want van MixtBaby mag ik ook nog 3 MischaRocks pakketjes verloten onder mijn bezoekers! Binnenkort dus een leuke winactie.

Hierboven zijn mijn eigen MischaRocks producten die ik binnenkort zal reviewen voor jullie. Bekijk alvast de website van MixtBaby voor meer informatie. De MischaRocks Gel-Mousse is overigens PERFECT voor Big Hollywood Hair! Nog even een shout out aan Wai van MixtBaby die me heeft opgevangen en alles perfect had geregeld, thank you Wai!

Until next time,
Serena Verbon