donderdag 9 september 2010

Tokyo Milk Petit Parfum Solide - I Made You a Mix Tape

Kennen jullie het merk Tokyo Milk? Ze verkopen zowel beauty producten als geurkaarsen, kaarten en spiegeltjes. Op de officiële website kan ik niet echt opmaken hoe en waarom het merk ontstaan is. Alles wat er staat is dat Tokyo Milk is opgericht door Margot Elena in New York en Denver, dus mag ik er van uit gaan dat we te maken hebben met een Amerikaans merk. De style is te omschrijven als een mix tussen Rococo, traditionele Japanse cultuur en een vleugje romantische kitsch. De verpakkingen zijn prachtig met veel details en leuke poëzie-achtige plaatjes.  What's not to love?


Op het vliegveld Newark (New York City) kwam ik de gehele lijn tegen in een leuk cosmetica winkeltje. Ik had alles al eens bekeken op hun website en op Zalando.de maar nu kon ik lekker in het echt snuffelen. Wat me opvalt is dat de geuren van Tokyo Milk zo uniek zijn. De geuren zijn niet te vergelijken met andere parfums en ze ruiken stuk voor stuk erg lekker en natuurlijk. Na een hoop gesnuffel koos ik voor de solid perfume met de geur 'I Made You a Mix Tape'.


De Solid Perfumes, ook wel Petit Parfum Solide genoemd, zitten in een schattig doosje die als een luciferdoosje uit elkaar schuift. Je krijgt er ook nog 5 piepkleine kaartjes bij met typische Tokyo Milk opdrukken, heel cute!


Het kleine potje is van glas met een metallic plastic deksel die prachtig is bewerkt met het logo en de naam Tokyo Milk. Het logo bestaat uit een leeuw en een eenhoorn, als je goed kijkt. Leuk he? De inhoud van het potje is 5.6 gram solid perfume.


De solid perfume bestaat uit Ethylhexyl palmitate (een soort siliconen gemaakt uit palm olie), copernicia cerifera (Carnauba) wax (een plantaardige was), butyrospermum parkii (Shea Butter), fragrance blend, tocopheryl acetate (vitamine E). Een vrij simpele formule dus met verzorgende sheabutter en een unieke Tokyo Milk fragrance blend.

De solid perfume is vrij hard, ik had hem meer boterig verwacht van structuur. Ik moest best hard met mijn vinger in het potje wrijven om de solid perfume op te warmen zodat er een beetje aan mijn vinger bleef kleven. Eenmaal aangebracht op de huid trekt het snel in en de geur ruik je goed op de huid.


De geur van 'I Made You a Mix Tape' is heel zacht, poederig en bijna een beetje op het muffe af. Het ruikt naar een bloementuin in bloei met een vleugje zoet en een vleugje hout. Volgens de site bestaat deze geur uit noten zoals; lelie, roos, osmanthus, hout en balsam muskus. Om heel eerlijk te zijn is dit niet een geur voor mij. Ik houd van een geur die iets meer sprankelt en frisser ruikt. Maar als je van vrouwelijke, zachte bloemengeuren houdt die niet al te opvallend aanwezig zijn is dit wellicht de geur voor jou.


Producten van Tokyo Milk zijn te bestellen via hun eigen website ($18), maar houd dan wel rekening met extreem hoge verzendkosten. Het is beter om dit merk via een webshop te kopen. Zalando.de verkoopt het voor €23,95 en als ik het goed heb begrepen zal binnen enkele dagen Zalando.nl zijn deuren openen die het merk ook zal verkopen. Zalando rekent geen verzendkosten dus op deze manier ben je een stuk goedkoper uit!

Wat vinden jullie van het merk? Wel eens eerder van gehoord?

Until next time,
Serena Verbon