dinsdag 28 september 2010

Review: Solid Shampoo Bar van TBB

En zo is het! No more sleek hairs à la Jennifer Aniston, vanaf nu willen we een grote bos volumineus haar op ons hoofd!  Mensen moeten denken dat we net uit een tropische storm zijn ontsnapt. Maar dan mooi. Think big people! "En hoe krijgen we dat dan voor elkaar, Serena? Want mijn haren zijn zo plat als een dubbeltje en wat ik er ook mee doe, het zakt altijd in elkaar". No worries my flathaired friends. The Beauty Bakery biedt de perfecte oplossing voor levenloze lokken: Solid Shampoo!


Een tijdje terug kwam Angel mijn bestelling brengen van The Beauty Bakery, een doos vol met lekkere badspulletjes, home scents en zeepies. Inmiddels ruikt mijn hele huis naar deze heerlijke bestelling, hmmm! Ik was heel benieuwd naar een van de nieuwere producten uit haar shop, namelijk de Solid Shampoo Bars. Ik bestelde 'Big Hollywood Hair', een limegroene variant met de geur van kokos en een vleugje frisse citroen.


Big Hollywood Hair beloofd een bouncende bos met volumineus haar. Omdat het nogal een flink stuk zeep is (125 gram) kun je de zeep het beste doormidden snijden of in vieren delen door er simpelweg een mes in te zetten. Het is namelijk een vrij zachte zeep waar je zo doorheen kunt snijden. Maar hoe gaat dat dan, je haren wassen met zeep?

Gebruik het zoals je een normale shampoo gebruikt. Masseer de bar over je hoofd, van je haargrens tot in de punten, tot er genoeg schuim ontstaat. Nogmaals: je haar moet er wel even aan wennen. Dat merk je doordat je haar na de eerste paar wasbeurten squaky-clean is, zo schoon dat het piept. Je haar voelt na het wassen wat stugger aan dan wanneer je gewone shampoo gebruikt. Denk dan niet wat ik de 1e keer dacht: “What the hell?!” Nog even geduld want als het droog is, zul je zien wat er met je haar is gebeurd. 




Maar wacht eens even, wacht eens even. Wacht! Zeep dat voor volume zorgt? Leg eens even uit. Ik denk dat ik beter Angel aan het woord kan laten aangezien zij hier de ervaringsdeskundige is op het gebied van Big Hair.

 Het zit zo; teveel chemische build-up (dat zijn de gladmakende siliconen in gewone shampoo’s en conditioners) maken je haar zo glad dat het bij de haaraanzet plat naar beneden valt. Mensen vragen mij vaak: hoe kom je toch aan dat idioot grote haar? Nou, daar gaat ‘ie: het geheim zit ‘m in de shampoo bar. Die zorgt ervoor dat de aanzet van het haar wordt verstevigd waardoor het meer ‘omhoog’ komt. Alsof er een onzichtbaar steigertje om elke haar wordt gebouwd die de haar rechtop houdt. De Solid Shampoo Bar geeft een vol romig schuim dat je haar voedt, conditioneert en heel belangrijk: ontdoet van chemische build up. Je haar wordt op een milde manier gereinigd zonder de natuurlijke beschermlaag aan te tasten. En tegelijkertijd zo schoon dat het zijn natuurlijke stevigheid weer terugkrijgt. Het kalmeert de hoofdhuid en stimuleert de bloedsomloop dat ervoor zorgt dat je haar sterk en gezond blijft.

Ik stapte dit weekend met de Solid Shampoo Bar onder de douche en werd de volgende dag zo wakker;



Of nou ja, zo werd ik niet wakker natuurlijk (was ik maar zo fris 's ochtends), maar mijn haren zaten precies goed. En ik had er niet eens schuimgel, haarlak, haarpoeder of wat dan ook in gedaan. Gewoon helemaal noppes! Echt een wonder! Dit is het resultaat van een wasbeurt met 'Big Hollywood Hair', een bos haar die zonder stylingproducten lekker luchtig, bouncy en mooi op en neer danst. En het viel jullie trouwens ook op, want ik kreeg complimentjes over mijn haar in de Fashion Shoplog video (en daar had ik mijn haren net gewassen met deze Bar).

Heb je problemen met het krijgen van volume in je haar? Dan is deze bar echt het proberen waard meisjes, echt! En om je volume nog een extra boost te geven kunnen jullie ook mijn tips opvolgen in deze video. Ook Angel heeft zo haar technieken, deze vind je terug in dit artikel.
Je haren worden een stukje stugger van de zeep en bij de wortels staan ze dus mooi rechtop wat voor het volume zorgt. Als je erg last hebt van droge punten raad ik aan om deze Solid Shampoo Bar alleen bij je haarwortels te gebruiken en de rest van je haren in te vetten met een conditioner of haarmasker. Zo krijg je volume bij de haar aanzet en zachte glanzende (en gevoede) lokken aan de onderkant, mooier kan je het niet hebben! 

De bar is heel erg zuinig in gebruik, zeker een pluspuntje. Bekijk deze Solid Shampoo Bar en meer varianten in de webshop van The Beauty Bakery. Deze stukken wegen gemiddeld 125 gram en kosten €5,95 per stuk. 

We all want Big Hollywood Hair, ja toch? Of gaan jullie liever voor sluike stijltang lokken?

Until next time,
Serena Verbon