woensdag 8 september 2010

Orly Cosmic FX swatches

Toen ik in de beautystore Sally Beauty Supply rondsnuffelde viel mijn oog op deze Orly collectie genaamd Cosmic FX. Ik had er nog nooit van gehoord maar de kleuren waren echt betoverend. Kennelijk heb ik onder een grote steen gelegen want nu ik erop google zie ik dat al vele Nederlandse beautybloggers wel op de hoogte waren van deze collectie die nu ook gelukkig in Nederland verkrijgbaar is. Klik verder voor foto's en swatches...



Toen ik deze display zag was ik meteen verkocht! De Orly Cosmic FX collectie bestaat uit 6 prachtige lakjes in betoverende kleuren. De lakjes bestaan uit microglitters, hele fijne glitters die je niet eens voelt zitten (mijn nagels voelen gewoon glad aan na aanbrengen) en die het licht prachtig weerkaatsen in andere kleuren. Ik nam het liefst alle 6 de lakjes mee maar heb er uiteindelijk 2 gekozen; Space Cadet (links) en Halley's Comet (rechts).


De lakjes lakken perfect. De lak is aan de dunne kant dus je hebt niet veel op je kwastje nodig en het verdeeld daardoor gemakkelijk en goed over je nagels. Na twee laagjes heb je een mooi dekkend resultaat en de lak droogt lekker snel. Nice! Want ik ben altijd erg ongeduldig. Het eraf halen gaat voor een glitter lakje hartstikke goed maar zoals altijd blijven er fijne glittertjes achter op m'n vingers. Heel minimaal, dat wel. Deze lakjes zijn zo schitterend! De fijne glitters zorgen voor een mega shiny bling effect en ze doen me een beetje denken aan van die glitterende lipglossjes zoals MAC Dazzleglass. Ik kan mijn ogen er niet van af houden!


Space Cadet
Space Cadet is een soort mosgroene kleur met oudroze/paarse glitters die bronsgoud weerkaatsen.

Halley's Comet
Halley's Comet is een indicoliet kleur (een blauwgroenige, donkere turkoois kleur) met lichtgroene glitters die goud weerkaatsen.

Aren't they pretty? Ik betaalde per lakje $9 bij Sally's. Het is daar duurder dan O.P.I en Essie maar er zit dan ook maar liefst 18 ml in zo'n fles. Echt een knoepert! De formule is overigens 'Big 3 Free'. Als echte nail polish lover moet je toch minstens 1 lakje uit deze collectie aan je stash toevoegen hoor! Klik hier voor de officiĆ«le Orly site over Cosmic FX met meer info.

Dankzij lezeres Nelleke weet ik nu dat je deze lakjes gewoon via Enchantra kunt bestellen, een Nederlandse webshop. Nice! Nu kan ik mijn collectie aanvullen!

Wat vinden jullie er van?

Until next time,
Serena Verbon