woensdag 22 september 2010

Nail Art How-to: Cherry Pop

Ik was gisteren wat aan het experimenteren met nail art op mijn nagelwieltje. Goede tip trouwens voor de (beginnende) nail artists onder ons, oefenen op zo'n wieltje is ideaal! In ieder geval, het kersje vond ik wel heel erg schattig dus ik besloot dit ontwerp op echte nagels uit te proberen. Het is wat gepriegel (zeker nu mijn nagels een stuk korter zijn dan voorheen) maar met een beetje geduld is dit design goed te doen! Klik verder voor de stap-voor-stap tutorial.


Wat heb je allemaal nodig?
Een goede base- en topcoat, ten eerste. Verder heb je een ondergrondkleur nodig, ik koos voor Love at First Sight van H&M maar een zwarte kleur staat denk ik ook geweldig. Voor de kersjes koos ik voor Saucy van Eyeko, een mooie donkerrode kleur. Voor de steeltjes en de blaadjes koos ik voor een groene striper van NYX (o.a. te koop bij Beauty by Elke) en voor de zwarte en witte accenten maakte ik gebruik van de Konad 2Way Nail Art Pennen (o.a. te koop bij Enchantra).


Laten we beginnen!
Om te beginnen lak je je nagels met een enkele laag basecoat. Vervolgens lak je je nagels met een dekkende laag van je ondergrondlak. Van Love at First Sight heb je maar 1 laagje nodig. Ik vind deze lak trouwens helemaal niet fijn, veel te dik, maar misschien zijn alle witte lakjes wel zo...

Zet met je donkerrode lakje 2 stippen zoals hierboven. Zoals je ziet is het best moeilijk om een perfect rondje te creëren. Wat je het beste kunt doen is een klein druppeltje aan je kwastje laten hangen en die zachtjes op je nagel drukken. Zorg dat er niet te veel lak aan je kwastje hangt ander krijg je een dikke bol die moeilijk droogt!

Zet met je groene striper 2 streepjes zoals hierboven om de steeltjes te maken.

Teken met je groene striper de blaadjes. Teken eerst de omlijning en kleur ze daarna in.

Zet wat streepjes hier en daar met je zwarte striper om wat schaduw te creëren, dit geeft meer definitie aan het design.


Om de kersjes te laten glanzen zet je met je witte striper een halvemaanvormig stipje aan de zijkanten. Maak het geheel af door er een laagje topcoat over aan te brengen. Zorg er wel voor dat alles echt goed droog is, anders gaat je creatie vlekken en dat zou zonde zijn!

Eindresultaat




Als jullie nog verzoekjes hebben dan hoor ik het graag. Wat vinden jullie van deze kersjes? Ik vind ze echt heel cute! Oh ja, vanmiddag komt het artikel + video online van de micro needling behandeling, don't miss!

Until next time,
Serena Verbon