maandag 20 september 2010

Lieve Serena,


Lieve lezeressen! Toen ik weer wat Formspring vragen aan het beantwoorden was bedacht ik me dat het misschien wel een leuk idee is om deze nieuwe rubriek 'Lieve Serena' te starten. Soms worden er namelijk best wel intieme vragen gesteld op Formspring die eigenlijk wat meer aandacht verdienen. 


Waarom deze nieuwe rubriek? Op Formspring geef ik vaak vluchtige antwoorden namelijk, terwijl ik op sommige vragen liever wat dieper en uitgebreider in ga. Vaak zijn dit persoonlijke vragen die te maken hebben met liefde, relaties, vriendschappen en familie omstandigheden. Dilemma's, problemen, radeloze vragen. Het mag allemaal.

Vragen als, hoe word ik romantisch? Als ik uitga met vriendinnen hebben zij allemaal sjans en ik niet, wat moet ik doen om ook sjans te krijgen? Mijn vriendin is zwanger, wat nu? Hoe word je gelukkig? Dat soort dingen.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik natuurlijk geen professional ben op het gebied van psychologie en seksuologie, maar ik heb wel heel veel relatie ervaring en ik heb een nuchtere kijk op situaties. Ik ben een zogezegde ervaringsdeskundige. Ik zou zeggen, stel gewoon je vraag anoniem via Formspring (zet er dan wel 'Lieve Serena' voor zodat ik weet dat ik het via een artikel moet beantwoorden) of mail me op starpede@hotmail.com. Alle vragen worden met zorg gelezen maar bedenk wel dat ik er steeds maar een paar kan uitkiezen. Als je anoniem wil blijven zet dan een pseudoniem onder je vraag (S. uit H., Hopeloos Meisje, Anoniempje, etc.). Alle vragen worden door mij beantwoord in een filmpje. Dit omdat ik me dan beter kan uitdrukken dan als ik het voor jullie zou opschrijven.

Ik hoop dat deze nieuwe rubriek aanslaat en dat ik mijn kennis en ervaringen kan delen met de mensen die het nodig hebben!

Until next time,
Serena Verbon