maandag 20 september 2010

Nail Art How-to: Foil Nails

In Miami kocht ik bij Urban Outfitters prachtige Nail Art Gold Foil Flakes van het merk ArtClub. Ik kon niet wachten om het uit te proberen, ik nam het zelfs mee naar Center Parcs maar er was helaas geen tijd om uitgebreid nagels te lakken. Vandaag heb ik het dan eindelijk uitgeprobeerd en man, was is dit easy peasy! Kijken jullie mee naar de How-to?


Om te beginnen lak ik mijn nagels met een basecoat en vervolgens met een enkele laag nagellak in een nude kleurtje (beetje zalmachtig en heel lichtroze). Ik gebruik hier Yves Saint Laurent nummer 14 maar een Eyeko Petite Polish geeft hetzelfde effect (en is vele malen goedkoper!). Laat je nagels ietsje drogen.

Pak een stukje foil met een pincet en als het stukje te groot is scheur er dan met je pincet een kleiner stukje af. Je nagels moeten niet kletsnat van de lak zijn maar ook weer niet gortdroog, een beetje ertussen in. Zodra de foil de nagels raakt blijft het vastplakken, zorg dus dat je het stukje foil meteen goed plaatst. Het foil is zo ontzettend dun en wil zo ontzettend graag plakken dat je het alleen maar heel lichtjes hoeft aan te drukken met je vingers of pincet.



Plaats de stukjes foil een beetje strategisch. Gebruik niet al te grote stukken en laat de stukjes overlappen. In mijn doosje zaten de kleuren goud, koper en mosgroen. Ik heb geprobeerd iedere kleur op een nagel te plaatsen voor een wat speelser effect. Wat ik persoonlijk leuk vind is om niet de hele nagel dicht te metselen met foils, ik laat hier en daar wat gaten over zodat het geheel er een beetje vintage en arty uit komt te zien.


Als je klaar bent met de foils is het verstandig om alles te sealen met een topcoat zodat de foils extra goed blijven zitten. Je kunt een doorzichtige topcoat nemen maar ik koos voor Diamonds and Pearls van Deborah Lippmann, een nude lakje met subtiele flakes in goud en oudroze (echt een prachtig lakje!).


Eindresultaat
zonder flits

met flits

hele hand van een afstandje

Omdat de foils zich heel gewillig laten vastkleven aan je nagels is het echt een eitje om bij jezelf foil nails te maken, echt! Too easy! Believe me! Het enige wat belangrijk is om te onthouden is om niet te grote stukken foil te plakken en het van tevoren vast te scheuren in kleinere stukjes en apart in een bakje te leggen. Werk ook echt met een pincet aangezien het anders aan je vingers blijft plakken. En varier eens met kleuren. Zo kunnen de foils ook prachtig afsteken bij een hele donkere ondergrond of gebruik juist een foil lakje (zoals die van Orly) om het foil effect te versterken. Succes!

Waar kun je foils kopen? Ik heb het online alleen nog maar gevonden bij Nail XL in de vorm van grote stukken folie en bij Smilers Nail Art (die je zelf dan kleiner moet scheuren). Precies hetzelfde doosje met foil flakes als ik heb, heb ik niet kunnen vinden in een Nederlandse webshop helaas. Misschien op eBay of in de Urban Outfitters winkel in Antwerpen? Hope so!

Wat vinden jullie van Foil of Flake Nails? I like it! Vooral omdat het zo verrekte makkelijk is en toch zorgt voor een indrukwekkend effect.

Until next time,
Serena Verbon