woensdag 15 september 2010

Finaleweek Miss Queen of the Benelux

Vanaf maandag tot aankomende vrijdag ben ik met de rest van de finalisten van de Miss Queen of the Benelux verkiezing te gast in Center Parcs Vossemeren (Lommel, Belgie). Ik deel de bungalow samen met Dionne, Rowan, Danique en Alyssa. Maandag hadden we onze pre-judging, wat best wel scary was. Je loopt de zaal binnen en moet dan in je eentje op een stoeltje zitten terwijl de voltallige jury je aan zit te kijken. Lees verder voor de rest van mijn Miss ervaringen tot nu toe...




De jury zat je maar aan te staren met een grote glimlach en ze stelden om en om enkele vragen. 'Waarom heb je voor deze look gekozen?' of 'Wat doe je voor werk?' of 'Wat vind jij de eigenschappen van een Miss?' of 'Hoe denk je je te kunnen onderscheiden van de andere Missen?'. Je moest je persverslag overhandigen waarin je al je ervaringen had opgeschreven van de verkiezing tot nu toe.

En daarna kwam echt het meest awkward moment van de pre-judge, het rondje lopen. Er werd muziek aangezet en dan moest ik een beetje een rondje lopen en poseren en ondertussen natuurlijk lachen en er zo charmant mogelijk uitzien. Je voelt je echt zo ontzettend bekeken! Maar ja, dat hoort er allemaal bij en straks met de finale zijn er nog veel meer mensen aanwezig. Goed, ik had het overleefd en nadat iedereen was geweest kwamen we met zijn allen in het zaaltje om nog eens een rondje te lopen en om op de groepsfoto te gaan.





Dinsdag moesten we om 13.00u aanwezig zijn in de zaal omdat we een openings dansroutine moesten instuderen voor tijdens de finale. We zijn echt superlang aan het dansen geslagen maar de routine zit er nu wel zo'n beetje in. We mochten stoppen om 17.30u, daarna terug naar de bungalow om gauw wat te eten en straks moeten we weer aan de bak tot een uurtje of 23.30u. We dansen trouwens op het nummer 'Not Myself Tonight' van Christina Aguilera. Het is een beetje een jazz ballet-achtig dansje. Voor mij is het echt heel moeilijk om de pasjes te onthouden laat staat goed uit te voeren, ik heb gewoon geen dansritme in mijn aderen stromen! Maar het is wel erg leuk om te doen, ik doe heel hard mijn best, en het dansje zelf is ook echt cool. Onze dansleraar is Aneudi Cabral. Aneudi geeft goed en duidelijk les en is daarbij ook heel vriendelijk voor ons. Het is echt een dans pro, google hem maar eens! Hij is super goed!

Het dansen is heel erg leuk, maar jeetje man, ik ben kapot! Miss zijn is ook best wel zwaar!

Voor meer info check dan www.QueenoftheBenelux.com

Until next time,
Serena Verbon