vrijdag 10 september 2010

De leukste beauty tips van bezoekers!

Een paar dagen geleden vroeg ik via dit artikel om jullie beauty geheimen, -tips en -trucs. En nou, er kwamen heel wat leuke reacties binnen met hele interessante tips. Ik heb alles met veel plezier doorgelezen en de allerleukste tips voor jullie geselecteerd. Binnenkort zal ik er ook eentje uitproberen en daar een apart artikel aan wijden.




Rochelle
Nog niet zo lang geleden kreeg ik spontaan last van een soort acné / onderhuidse ontstekinkjes in mijn gezicht. Medicijnen van de dokter hielpen niet. Uiteindelijk heb ik uit pure wanhoop bij kruidvat een potje dag-en nachtcreme gekocht waar tea tree oil in zit. Je gelooft het niet maar ik was binnen een maand van alles af! Tegenwoordig gebruik ik nog steeds de scrub en dagcreme om te voorkomen dat de acné terug komt!

Hélène
Je kunt ook een puistje aanstippen met pure tea tree olie, dan gaat de ontsteking nog sneller weg. Alleen de olie van het kruidvat is niet zo goed (zitten andere oliën bij) maar bv van thursday plantation werkt echt heel erg goed. Zelf stoom ik elke dag mijn gezicht met een druppel tea tree in het water en sindsdien is mijn huid heel rustig

Serena: pure tea tree is te koop bij o.a. The Bodyshop of De Tuinen. Let er inderdaad wel op dat het om pure olie gaat en niet is gemengd met andere olie, dat verminderd de werking.



Nina
wonderolie voor de wimpers! Ze schijnen daar langer(?) en steviger van te worden. Ik merk wel dat ze wat steviger worden, en de haartjes die ik kwijt was (oeps ongelukje) groeide snel weer terug. Ik hoorde wel van vriendinnetjes: ja je bent gek etc, maar toch merkte ik wel verschil.

Serena: wonderolie wordt ook wel castor oil genoemd (in het engels) en is o.a. te koop bij de Etos.


Essie
1x per week smeer ik de binnenkant van een bananenschil op mn gezicht, kwartiertje laten intrekken ( het voelt echt alsof je huid strakgetrokken wordt!) en met een vochtig washandje de resten verwijderen, dit werkt zo goed voor mijn ( vette) huid! Het maakt je huid echt superzacht.


Essie
Oh en lavendelolie! Als je dat op je hoofdhuid masseert bevordert dat de bloedsomloop en gaat je haar dus sneller groeien! 1 van de weinige truukjes voor een snellere haargroei wat daadwerkelijk helpt :)

Serena: let er op dat je geen lavendel olie koopt voor in oliebrandertjes, het moet echt pure etherische lavendel olie zijn. Waarschijnlijk scoor je deze het beste bij De Tuinen, de Erica of de biologische supermarkt.



Silke
als je je nagels hebt gelakt en je wilt weten of ze droog zijn, kun je aan je nagels likken! klinkt heel raar maar als het niet vies proeft dan is het droog maar proef je toch wat, dan is het nog niet droog. zo beschadig je je nagel niet.









Ilse
de beste scrub ever, is een zelfgemaakte scrub;
-een bakje zout
-een à twee scheutjes olijfolie
-een beetje bodylotion
-een beetje honing
-een zakje melkpoeder

die laatste twee zijn optioneel, maar zorgen voor een lekker zacht huidje. ik doe gewoon zout in een bakje, en olijfolie en bodylotion toevoegen tot het een mooi papje is. dan honing en melkpoeder en daar scrub ik mee onder de douche. alle dode huidcellen zijn eral en door de olie, honing en melkpoeder is mn huid mooi zacht en verzorgd. (onder de douche kan het door de olijfolie een beetje vettig voelen, maar als je je hebt afgedroogt, is het lekker zacht)


Joanne
was je gezicht met melkpoeder: dit doe ik elke ochtend i.p.v een face wash. Het maakt je gezicht schoon zonder de balans van je huid aan te tasten. Er zit ook lactic acid in wat je huid mild exfolieert. Mijn huid is hier minder vet door geworden. (Ik ben er achter gekomen dat sulfaten in face washes mijn huid sneller vet maken, weet niet of dit komt omdat ze je gezicht 'strippen' of omdat ze de balans van je huid verknoeien, maar ik gebruik ze niet meer!)

melkpoeder masker: meng een half handje melkpoeder met een beetje water tot het een papje wordt en breng dit aan op je gezicht. Ik gebruik overigens gewoon de melkpoeder van campina, te koop bij de albert heijn, het heet 'ELK' en staat bij de langhoudbare melk enz. Deze melkpoeder tips heb ik van een youtube filmpje van Diane Irons, die heeft een boek geschreven '1000 best kept beauty secrets', daar komen nog meer handige tips voorbij.

Natuurlijk stonden er nog veel meer handige tips tussen de comments, en enkele tips waren dubbel gegeven door bezoekers (so you know it's good!) maar dat die tip niet hier is geplaatst wil niet zeggen dat 'ie niet goed was natuurlijk! Lees alle tips daarom zeker nog eens door want er staat vast wel iets tussen waarvan je denkt, 'hey, dat wist ik niet!'. Ik hoop dat jullie iets hebben aan bovenstaande tips, ik in ieder geval wel en ik ga er zeker een paar uitproberen!

Until next time,
Serena Verbon