maandag 27 september 2010

Adora Bat Brat's make-up tutorials


Ontmoet Adora BatBrat. Een Zweedse Gothic die op YouTube video's plaatst die verrekte handig zijn. Zo leert ze je gothic wenkbrauwen tekenen met behulp van een schaar en laat ze zien hoe je de perfecte gothic pony creëert met een stijltang. 




In de Goth Scene is Adora een bekend persoon, maar ik ontdekte haar pas vandaag. Lang leve het doelloos rondklikken op YouTube! Soms zie je een Gothic (of een groepje Gothics) lopen in de stad en dan vraag ik me altijd af hoe hun dag eruit ziet. Waar zouden ze werken? Want met zulke outfits kom je niet overal aan de bak. En hoe zouden ze eruit zien zonder die theatrale kleding en lagen make-up? Wat vinden hun ouders van deze levens style? Hebben ze een gezin? Doen ze ook zo boodschappen? Ik vind Gothics altijd heel fascinerend maar tegelijkertijd ook een beetje duister en mysterieus.

Het leuke aan Adora is dat ze ons juist een kijkje geeft in die mysterieuze Goth Scene, een wereldje die voor mij totaal onbekend terrein is. En wat blijkt, ze is gelukkig getrouwd met 3 schatjes van kinderen (die overigens vernoemd zijn naar synthesizers...) en haar karakter is net zo kleurrijk als de kleur van haar geverfde lokken. Het is eigenlijk een doodnormale huisvrouw die met de buggy de deur uitstapt om boodschappen te doen en haar kinderen naar school brengt. Alleen ziet ze er wat opvallender uit dan de meeste huisvrouwen.


In haar video's is ze reuze enthousiast over haar nieuwe (permanente) dracula tandjes, scary kleurlenzen of nieuwe bizarre haarkleur. Haar tutorials zijn niet zo goed en gedetailleerd als ik ze graag zie (de ruige achtergrondmuziek staat net iets te hard) maar ze is erg creatief en inspirerend en haar enthousiasme werkt aanstekelijk. Ik wist niet dat een Gothic grapjes kon maken!

Hieronder de video tutorial om wenkbrauwen zoals die van Adora te creëren. Ze doet het echt heel leuk met dat beetje zelfspot. 'No eyebrows. Looks darn good!'


Al haar YouTube video's vind je op haar mooie website die echt de moeite waard is om te bekijken. Ze geeft er nog wat haar- en make-up tips maar haar 'About Me' page is vooral leuk om te lezen. Naast haar YouTube faam timmert ze behoorlijk aan de weg als model, Goth kleding ontwerper en zangeres van een band.



Weet je waar ik vandaag aan zat te denken? Het maakt niet uit wat voor type meisje je bent. Of je nu alternatief, gothic, skater, punker, kakker of gewoon doodnormaal bent. We zijn meisjes en meisjes houden nu eenmaal van beauty! En misschien ben je geen fan van make-up, maar dan hou je wel van badspulletjes, bodylotions, parfums, nagellakjes en haarproducten. Zo is het toch? Beauty is iets waar iedereen over mee kan praten of een mening over heeft. Het brengt ons bij elkaar, ongeacht je afkomst, levens style of 'type'. En dat is nou het mooie van Beauty. 

Until next time,
Serena Verbon