dinsdag 17 augustus 2010

We gaan op vakaaantsjie!

Helloooooo! Morgen om deze tijd hangen Bas en ik ergens boven Amerika in de lucht, ik ben zo excited! Sinds het moment dat we onze reis hebben geboekt leef ik er al naar toe, onze vakantie naar Florida, Amerika. Als je een kaart van Amerika bekijkt is Florida de staat rechtsonderin, dat langwerpige uitstulpsel. 


Ons vliegtuig vertrekt woensdagochtend heel erg vroeg, namelijk om 09.15u en na een overstap in New York City komen we woensdagavond rond 19.30u aan in Miami, lokale tijd. In Florida is het 6 uur eerder dan in Nederland. We zijn dus een hele dag onderweg!


We blijven een paar dagen in Miami. Daarna vertrekken we met de huurauto richting Key West. Op de kaart is dat het eindpunt van al die kleine eilandjes onderin. Key West is het meest zuidelijke puntje van Amerika en vanuit daar kun je heel vaag Cuba zien liggen. Ze zeggen dat Key West de mooiste zonsondergang kent en het is een waar duik- en snorkel paradijs. Maarre, duiken en snorkelen durven we niet, haha.


Vanuit Key West vertrekken we richting Orlando, met een tussenstop in Fort Meyers. Orlando is echt een toeristenoord, aangezien hier de mooiste pretparken van de wereld liggen zoals Disney Land, Universal Studios (Harry Potter park!) en Sea World (shamuuuuuu!). We gaan zeker een aantal parken bezoeken en proberen om een 'echte' Amerikaanse wedstrijd mee te maken. Als wij er zijn is het Baseball en American Football seizoen. 


Natuurlijk gaat er ook flink geshopt worden aangezien Florida stikt van de shopping malls en outlet centers. Echt alles is stukken goedkoper dan hier en er zijn ook ontzettend veel merken, kledingstukken en producten te krijgen die wij hier helaas niet kunnen kopen. Ik heb dan ook steeds wat apart gelegd nadat mijn salaris gestort was dus ik kan helemaal los!

Veel mensen geloven me niet als ik zeg dat ik niets meeneem in mijn koffer. Dat doe ik juist zodat ik extra veel mee terug kan nemen, doh! We mogen tegenwoordig nog maar 1 koffer meenemen waar 23 kilo in mag (een paar jaar geleden waren dan 2 koffers van 23 kilo) dus vandaar. Ik heb een ontzettende grote Samsonite koffer waar ik serieus in pas. Nou ja, als ik wat leniger zou zijn dan. Geloof je me niet?



En dit heb ik vast ingepakt:



Een bikini en goedkope H&M slippers die ik eventueel kan weggooien als ik mooiere slippers heb gevonden. Er komen natuurlijk nog sokken en ondergoed bij. 

Mijn toilettas met beauty spulletjes probeer ik ook zo licht mogelijk te houden, maar hierover plaats ik morgen wel een artikel. Oja, ik wilde jullie nog even zeggen dat ik ondanks de vakantie wel gewoon artikelen blijf plaatsen die ik vooruit heb geschreven. Ik heb ook een MacBook gekocht die ik meeneem, dus ik zal zo nu en dan een update doen live vanuit Florida, met foto's of een video of misschien wel een live chat?? Blijf mijn site in ieder geval bezoeken want you never know!

Until next time,
Serena Verbon