zaterdag 7 augustus 2010

Review: Queen Helene Mint Julep Scrub


Als ik een leuke nieuwe webshop ontdek maakt mijn hart altijd een sprongetje - alsof je een verborgen schat hebt opgegraven - althans zo voelt het voor mij. En als die webshop ook nog van Nederlandse bodem is en de eigenaresse fan is van The Secret Garden producten en iedere dag BeautyLab.nl leest, dan is dat natuurlijk helemaal leuk. Mumi.nl is een prachtige webshop die naast make-up en nagellak ook scrubs en masker van Queen Helene verkoopt.

De eigenaresse van Mumi.nl, Naomi, is een jonge meid van 23 jaar en helemaal up to date van wat er speelt in beautyland. Ze weet dus als geen ander welke merken ze naar Nederland moet halen en ze verkoopt dan ook heel veel leuks. Ik ben vooral erg blij met de scrubs en maskers van Queen Helene in haar shop. Deze populaire producten zijn een ware hype maar helaas alleen bij toko's en afroshops te koop. Ideaal dus voor de meiden die ver uit de buurt van deze winkels wonen en de producten toch willen proberen. Voortaan kunnen jullie die gewoon bij Mumi.nl bestellen!

Omdat ik een vette huid heb raadde Naomi mij de Mint Julep Natural Facial Scrub en het Mud Pack Masque aan. Toen ik de producten na 2 dagen al ontving - heel goed verpakt en in een cute organza zakje - sprong ik meteen met de Facial Scrub onder de douche.



De Mint Julep Natural Facial Scrub zit in een vrij grote tube van 170 gram en kost €7,19. Ik nam een beetje in mijn handen en masseerde het op mijn vochtige gezicht. Wat me meteen beviel wat de geur. Heel aards en natuurlijk, met een vleugje mint en de geur van klei. Niet heel sterk, maar toch prettig aanwezig. De scrubdeeltjes uit deze gezichtsscrub bestaan uit hele fijne verpulverde walnootschillen. Het is echt ontzettend fijngemalen en daardoor mild genoeg voor iedere dag gebruik. Ik vind de scrubdeeltjes heel prettig. Het zijn er veel maar ze zijn heel subtiel, dus ik krijg echt het idee dat ze alle delen van mijn gezicht pakken.



Deze scrub bevat ook kaolin klei, die ervoor zorgt dat alle vuil uit je poriĆ«n wordt getrokken. Na afspoelen voelt mijn huid fris en schoon, maar ook glad en zacht en totaal niet droog. Door het wegscrubben van de dode huidcellen krijgt mijn gezicht echt een glow en littekens verdwijnen sneller. Queen Helene Mint Julep Natural Facial Scrub is een reinigende scrub die mild genoeg is voor iedere dag, echt ideaal! Hij staat nu op mijn badkamertafeltje en ik gebruik de scrub inderdaad ook dagelijks en ik merk echt dat mijn huid er van opknapt.

Volgende keer review in het Mud Pack Masque voor jullie! Queen Helene producten zijn te koop bij de Nederlandse webshop Mumi.nl, als je de webshop nog niet kent neem dan zeker even een kijkje.

Q: What's your favorite facial scrub?

Until next time,
Serena Verbon