vrijdag 6 augustus 2010

Estée Lauder Fall Collection 2010: Blue Dahlia

Wat mij betreft mag de zomer langer doorgaan, ik hou van de zon, lopen op slippers, zomerjurkjes en zomervakantie. Helaas begint het najaar sneller dan je denkt. Waar ik me dan weer wel op verheug zijn de limited edition Fall Collections. Estee Lauder brengt dit najaar een prachtige limited edition collectie uit genaamd Blue Dahlia.



Uit deze Blue Dahlia collectie heb ik het gelijknamige Five Color Eyeshadow Palette en uit de nieuwe Pure Color Gloss lijn heb ik Raspberry Pop.


Het palette bestaat uit 5 kleuren oogschaduw in prachtige kleuren zoals teal, donkerblauw, grijsbruin en zwart. De highlighter (linksonder) is transparant met turkoois gekleurde shimmers. Het palette voelt een beetje zwaar aan en ziet er super-de-luxe uit met haar glanzende gouden verpakking en matte gedrukte letters EL. De andere helft van het palette bestaat uit een vrij grote spiegel, wat ik super handig vind. Als je het palette kantelt kun je gewoon je hele gezicht in deze spiegel zien. Nice!

De oogschaduwen zijn lekker zacht en geven een goed pigment af. Ze zijn goed gepressed want als je er met een kwast overheen gaat laat het nauwelijks overtollig poeder los. De kleuren zijn zo gekozen zodat je er een heftige smokey look mee kunt maken, maar ook een subtielere look. Wat ook leuk is, gebruik de opvallende teal of donkerblauwe kleur om alleen onder het oog een lijntje mee te zetten. Dit geeft een leuk kleuraccent.


De Pure Color Gloss in Raspberry Pop is een hele shimmery, sparkly, non-sticky gloss die je aanbrengt met een sponsje. De kleur in de huls is iets subtieler op de lippen. Het geeft mijn lippen een mooie glans, voldoende kleur en verzorgt ze met voedende bestanddelen. Het fuchsia roze combineert goed met de kleuren uit het oogschaduw palette.

Swatches
De oogschaduw kleuren zijn in het echt nog intenser. De gloss daarentegen is minder fel eenmaal aangebracht op de lippen. 



Deze foto is express vaag zodat je de shimmers uit de highlighter goed kunt zien.


Full Face
Zonder flits, in daglicht

Met flits

Ik ben gek op de kleuren uit dit palette! Je kan er alle kanten mee op en de kleuren zijn echt kleurtjes waar ik altijd op val. De gloss geeft je lippen net wat extra's en staat mooi bij zowel neutrale als heftige smokey looks. De prijs van het palette is €43,00 en de lipgloss kost €22,50. De Blue Dahlia collection en de Pure Color Gloss collection zijn vanaf 23 augustus te koop in luxe drogisten en parfumerieën.



Was jullie trouwens iets opgevallen aan mijn ogen? Ik heb circle lenzen die je ogen optisch vergroten, hier komt snel een apart artikel over!



Until next time,
Serena Verbon