donderdag 12 augustus 2010

Review: Michael Todd Earthy Palette

Toen ik mijn Michael Todd bestelling liet zien waren de meeste meiden het meest benieuwd naar het Limited Edition Earthy Palette uit de Precious Collection. Niet alleen is dit palette übercool door de ingebouwde mini-TL balkjes, ook zijn de kleuren prachtig en super gepigmenteerd. Ik heb hieronder swatches en een look voor jullie, if you're interested...






De verpakkingen van Michael Todd zijn diep donkerpaars en erg plastic. Estee Lauder en Chanel hebben ook plastic verpakkingen, maar die ogen minder goedkoop als de plastic verpakkingen van Michael Todd. Gelukkig vergeet ik dit meteen zodra ik het palette open en op het knopje druk. Meteen schieten er mini TL-balkjes aan die zich aan weerszijden van de lekkere grote spiegel bevinden. Ik moet zeggen dat dit puur een gadget is, want zo goed geven ze nu ook weer geen licht. Iemand zei dat het wel nut kon hebben om je gezicht egaal te belichten tijdens het opmaken, maar helaas zijn de lampjes daar te zwak voor. In het palette bevinden zich vier kleuren in neutrale aardetinten en een extra grote pan in zwart. Er is ook een dubbelzijdig kwastje aanwezig maar ik gebruik liever mijn eigen kwasten.


Linksboven is de kleur Tiger Eye, een matte diep donkerbruine kleur. Rechtsboven is de kleur Amber, een goudbronzen shimmer. Rechtsonder is Topaz, een lichte bronskleurige shimmer. Rechtsonder is de kleur Coco Stone, een donkerbruine bronzkleurige shimmer.


Rechtsboven in het palette is een extra grote pan met een matzwarte oogschaduw die hele fijne gouden glittertjes bevat. Het pigment is enorm goed, maar zoals altijd krijg ik het nooit 100% hetzelfde op de foto. Hieronder zijn swatches op mijn arm, maar in het echt zijn de kleuren veel intenser.


Zwart, Tiger Eye, Coco Stone, Topaz en Amber

Sinds in het palette heb gebruik ik hem bijna iedere dag! Ben er zo ontzettend tevreden mee. De kleuren matchen goed en zijn perfect om naar het werk te dragen. Heel neutraal maar met een mooie shimmer. Ik ben dol op bronze kleurtjes. Het leuke is dat je met dit palette ook een zeer heftige smokey kunt maken. Perfect voor een avondje uit. Het enige wat je dan moet doen is veel zwart en Tiger Eye toevoegen, en niet vergeten ook veel oogschaduw onder je oog te gebruiken. De zwarte oogschaduw is trouwens ook perfect om je ogen mee te omlijnen. Dit geeft een wat zachter effect dan eyeliner.

Hieronder heb ik wat close-ups van mijn ogen gemaakt nadat ik me had opgemaakt met het Earthy palette. Ik vind het nog steeds lastig om de kleuren van zo dichtbij over te laten komen zoals ze in het echt zijn. In het echt zijn ze namelijk donkerder en gewoon veel mooier.

Close-ups


Full Face


Deze kleuren geven me die 'ik ben niet opgemaakt' look, maar dat ben ik dan stiekem wel. Heel warm en glowy. Geloof me, zonder make-up zie ik er lang niet zo uit, hihi! Deze kleuren zijn echt perfect voor de mensen die van neutrale aardekleurtjes houden. Qua kwaliteit doet deze oogschaduw naar mijn mening niet onder voor die van MAC. Het Earthy Palette kost $44 en is te koop via de officiële Michael Todd webshop (wereldwijd gratis verzending) of dichterbij via Engeland, in de webshop Love Make Up. Daar kost 'ie overigens £25,99.

Q: Naar welke oogschaduw kleurtjes grijpen jullie het meest?

Until next time,
Serena Verbon