donderdag 12 augustus 2010

Grotere ogen met Circle Lenzen

Onwijs populair onder de Aziaten zijn Circle lenzen. Lenzen die groter zijn dan je eigen iris waardoor je ogen optisch worden vergroot als je ze in hebt. Ze zijn er in allerlei soorten, maten en kleuren. Inmiddels heb ik twee soorten in huis, een donkere en een groene variant. Ik krijg er inderdaad grotere kijkers door, en voor foto's is het leuk, maar ik moet er niet aan denken om de ganze dag met die dingen in mijn doppen rond te lopen. Sterker nog, dat schijnt eigenlijk best gevaarlijk te zijn. Sinds Lady Gaga Circle Lenzen droeg in haar Bad Romance clip is de populairiteit van deze lenzen flink gestegen. Het leek me daarom leuk om jullie er wat meer over te vertellen.




Ik bestelde mijn lenzen via een Nederlandse site, GeoCandy.nl. Ze verkopen heel veel soorten in diverse kleuren en zowel met als zonder sterkte. De lenzen zijn van het merk Geo, een bekend Koreaans merk onder de Circle lenzen. De lenzen kosten €22 per paar en je bestelling kun je doorgeven via een bestelformulier. Je krijgt snel mail terug met betaalgegevens en als je vragen stelt worden die snel beantwoord. Qua service is het dus helemaal top bij GeoCandy.


De lenzen werden bezorgd in een goed verpakte bubbeltjes enveloppe. Ik had mijn bestelling binnen 3 dagen in huis, lekker snel! De lenzen zitten per stuk verpakt in een verzegeld glazen flesje. Dit vind ik zelf wel fijn, dan weet je dat de lenzen steriel zijn. De lenzen zitten in een speciale oplossing die niet oog-vriendelijk is. Kawai, eigenares van GeoCandy, raad het dan ook aan om de lenzen eerst minimaal 12 uur in lenzenvloeistof te bewaren voordat je ze gaat dragen.

Magic Circle in zwart
Angel Color in groen
close-up

Lenzen indoen is niet mijn dagelijkse routine, maar het lukte me vrij aardig moet ik zeggen. Ik plakte de lens gewoon aan de onderkant van mijn oog (terwijl ik de andere kant op keek) en vervolgens keek ik in de richting van de lens zodat 'ie bleef plakken aan mijn iris. Even goed knipperen en hij zat! De zwarte Magic Circles staan denk ik het meest natuurlijk, maar ik liet mijn zusje (en een handjevol BeautyLab bezoekers) er toch wel mee schrikken geloof ik! Hihi. Hieronder kun je goed het verschil zien. Moet je eens voor de grap je hand op de ene helft van mijn gezicht leggen en dan op de andere helft. Wat een verschil he? Circle lenzen vergroten inderdaad je ogen, al is het maar optisch.

zonder flits
met flits
Hieronder draag ik de groene Angel Color lenzen. Ik was vergeten om ze in lenzenvloeistof te leggen dus bracht ik ze meteen uit het flesje aan. Oei, dat had ik beter niet kunnen doen want mijn ogen prikten en traanden enorm. Die waarschuwing van Kawai moet je dus echt wel serieus nemen hoor! Weet ik dat ook weer...
Smile!
Lief doen met Coco
Zielig doen met Coco


Tja, Circle lenzen. Of je het nu eng vind of niet, het is niet te ontkennen dat deze dingen je ogen een stuk groter doen lijken. Maar zoals ik al zei vind ik ze leuk voor een fotoshoot en misschien om er een avondje mee te stappen, maar langer zou ik ze niet in willen hebben. Bas vind mijn 'grote bruine ogen' juist zo mooi, en dat zegt hij dan ook vaak tegen me. Met deze lenzen in voelt het alsof ik niet mijn ware 'ik' aan hem laat zien. Ogen zijn de spiegels van de ziel zeggen ze toch? En met circle lenzen voelt het alsof ik een laken over het spiegel heb gehangen. Snappen jullie wat ik bedoel? Met circle lenzen in kan Bas nooit meer oprecht tegen me zeggen dat ik mooie ogen heb, want die zijn bedekt. 

In AziĆ« zijn er meiden die nooit zonder Circle lenzen de deur uit gaan. Ze dragen ze de hele dag door en hebben talloze verschillende soorten. Op de flesjes staat dat Circle lenzen een jaar houdbaar zijn na opening, en eerlijk gezegd heb ik hier mijn twijfels bij. Ik heb vroeger wel eens kleurlenzen gehad en die waren maar een maand houdbaar. Na het lezen van dit handige en informatieve artikel ben ik overtuigd. Na een maand gaan ze de prullenbak in. Echt even lezen hoor!

huuu?
Circle lenzen zijn echt leuke gadgets, oogvergroters jazeker, en voor de prijs van €22 per paar de moeite waard om eens uit te proberen. Als je ze hebt, of gaat aanschaffen, pas dan wel een beetje op. Neem het niet te nauw met de regeltjes en zorg dat je alles hygienisch behandeld en vooral - draag ze niet te lang door! Bestel je Circle lenzen via GeoCandy.nl, mocht je een bestelling doen, welke soort en kleuren heb je gekozen? I'd like to know! ^^

Q: Wat vinden jullie van Circle lenzen? Zou je ze zelf dragen?

Until next time,
Serena Verbon