vrijdag 13 augustus 2010

Review: L'Occitane Pioenroos producten


Als ik zin heb om mezelf te verwennen loop ik altijd even de L'Occitane winkel binnen hier in Utrecht. Zodra je de deur opendoet ben je gewoon in de Provence. Op de vloer liggen ouderwetse tegels en tegen de wand staan houten stellingen gevuld met producten. Hier en daar ligt er een mand met lavendeltakken en alles ziet er gewoon heen knus en Frans uit. Ik begon wat te snuffelen en ontdekte een limited edition lijn met de geur van pioenrozen. It was love at first smell!



Omdat het om een kadootje ging, een kadootje voor mezelf weliswaar, gaf de vriendelijke verkoopster me er een bijpassende kado-doos bij. Echt lief! Het is een prachtige luxueuze doos versierd met plaatjes van pioenrozen in allerlei kleuren, soorten en maten.


Op de voorkant van de doos staan namen van verschillende soorten Pioenrozen

De verkoopster had alles echt als een kadootje voor me verpakt
Mijn aankoopjes: Beauty Powder en een Shower Cream


Shower Cream - €14,50 (250 ml)


Over de douchegel kan ik heel kort zijn, het is een romige douchegel die mijn huid lekker voedt en absoluut niet uitdroogt. Daarmee is alles ook wel zo'n beetje gezegd maar ja, wat verwacht je dan nog meer van een douchegel? Het schuim is lekker fluffy en romig en de geur is heerlijk.

Het ruikt naar pioenrozen in bloei, zacht, vrouwelijk en poederig met een vleugje bloemigzoet en frisgroen. Het parfum is opgebouwd uit een hoofdnoot van grapefruit en bergamot, daarna gaat het over in de hartnoot bestaande uit pioenrozen en rozen. De basis is sandelhout en witte musk. Ik heb een voorliefde voor geuren met bergamot, witte musk en rozen, zie dit artikel. Logisch dat ik deze geur zo heerlijk vind!




Beauty Powder - €32,50 (40 gram)


Beauty Powder. Waar kom je dat nu nog tegen in deze moderne tijd? Het is een poeder gegeurd met het L'Occitane pioenrozen geurtje (dezelfde geur als de Shower Cream en de rest van de pioenrozen lijn). Het Beauty Powder bevat daarnaast hele subtiele gouden shimmers die je huid een mooie gloed geven.
Heerlijk nostalgisch, die Powder Puff!

Het poeder zit onderin het blik en komt naar boven via allemaal kleine gaatjes (een sifter) door het blik even heen en weer te schudden. Het Beauty Powder 'klop' je op de Powder Puff en vervolgens op je huid. Het poeder is zachtroze van kleur met een iriserende glow en subtiele gouden shimmers. 



Het aanbrengen heeft iets ouderwets, heerlijk nostalgisch. Ik word er helemaal romantisch en happy door en de mooie shimmers geven mijn huid een zachte gloed. De combinatie van de Shower Cream en het Beauty Powder zorgen ervoor dat de geur van pioenrozen net zo sterk ruikt en even lang blijft hangen in vergelijking met een eau de toilette. Dit heet 'layering', het stapelen van een geur door laagje over laagje te dragen. Als ik de Beauty Milk (bodylotion) er ook nog bij zou dragen dan was de geur helemaal waanzinnig, maar de shower cream en beauty powder zijn voor mij al voldoende.




Als je van zachte, poederige en bloemige geuren houdt is deze geurlijn van L'Occitane echt iets voor jou. Het is een limited edition lijn, dus wacht niet te lang met naar de winkel rennen! Naast een geur lijn bestaat er ook een Pioenroos make-up lijn. Deze lijn omvat lipproducten, blush en oogschaduw die net zo lekker ruiken en er prachtig uitzien.

Bekijk hier welk filiaal het dichtst bij jou in de buurt is, en klik hier om de pioenroos lijn te bekijken.

Until next time,
Serena Verbon