zaterdag 21 augustus 2010

Review: Mask Miracle Noir

Het Mask Miracle Noir van Premier Dead Sea is een masker uniek in zijn soort. Dit masker bevat namelijk ijzer en wordt verwijderd met een magneetje. Juist ja. Hoe cool is dat? Het is een gepatenteerde formule die  awards heeft binnengesleept en na google geraadpleegd te hebben las ik dat er veel mensen te spreken zijn over dit masker. Het is een sterk anti-oxidant masker die de huid er mooier, jonger, strakker, zachter en gezonder uit laat zien. Nou, dat willen we allemaal wel, dus tijd voor de test! Het masker mag helaas niet gebruikt worden in combinatie met acne of (kleine) open wondjes, dus zocht ik een gewillig proefpersoon. Mijn moeder bood zich gelukkig meteen aan.



De bolvormige pot is van een luxe donkerblauw glas met een shiny zilveren dop. De dop bestaat uit een extra gedeelte waarin de magneet zich bevindt. Mask Miracle Noir bestaat voornamelijk uit Dode Zee modder en ijzeroxiden. Daarnaast bevat het een overload aan voedende en hydraterende bestanddelen zoals zoete amandel olie, jojoba olie, glycerine, liposomen, vitamines en mineralen.


Het masker is vrij compact en creamy. De kleur is donkergrijs met een metallic glansje en het masker ruikt lekker fris naar eucalyptus. Tijdens het aanbrengen van het masker met het bijgeleverde spateltje hoor ik zachtjes iets schuren. Bij nadere inspectie blijkt dat er hele fijne korreltjes in het masker zitten, waarschijnlijk de Dode Zee modder of de ijzeroxides, of beide. Mijn moeder voelt hier echter niets van. Het masker voelt eerst koel aan op de huid, maar na een tijdje neemt het de temperatuur van je eigen lichaam over en heb je niet eens in de gaten dat je het masker op hebt. Dit moet je echter nooit vergeten, want je zou maar de deur uitlopen!


Nou, laten we beginnen! Dit is mijn mama met een gereinigde huid, voor het Miracle Mask Noir.


Hieronder heb ik het masker grofweg aangebracht met de spatel, hierna moet ik het nog inmasseren.

mama: lijk ik nou op Zwarte Piet?
Na het inmasseren moet je ongeveer 5 minuten wachten. Daarna mag je het masker eraf halen, this is the fun part! Ik pak de magneet en wikkel er een tissue omheen.


Vervolgens 'schraap' ik het masker van mijn moeders gezicht. Dit gaat heel makkelijk want het masker vliegt als ware van haar gezicht af want het voelt zich enorm aangetrokken tot de magneet. Het is echt een leuk gezicht! Als ik dan een flinke hoeveelheid masker op de tissue heb zitten voel ik ook weerstand wanneer ik de tissue wil verwijderen. Heel grappig!


Na het verwijderen van het masker blijft er een olielaagje achter op de huid. Dit olielaagje masseer ik in zodat haar huid extra gevoed en zacht wordt. Het resultaat: een zachte, stevige huid die er gevoed en gezond uitziet! Het voelt echt lekker glad aan. Hieronder een foto van mijn moeder direct na het verwijderen van het masker, zonder gezichts make-up.


Omdat het masker zo intens is werkt het nog tot 8 uur na in de huid. Ook wordt er aangeraden om minstens 60 uur tussen elke masker behandeling te laten. Ik heb het masker aan mijn moeder meegegeven zodat ze het thuis zelf kan aanbrengen. Ben benieuwd of haar rimpeltjes ook verminderen namelijk. 

Mask Miracle Noir kost €60 (60 ml) en is te koop in de webshop van Magic Premier. Het masker is geschikt voor alle huidtypes behalve de acne-gevoelige huid (voor mensen met acne raad ik dit masker aan).

Until next time,
Serena Verbon