donderdag 5 augustus 2010

Review: Malu Wilz Just Minerals Blusher

Malu Wilz is een topvisagiste uit Duitsland die veel in de media aanwezig is en daardoor grote bekendheid heeft gekregen. Ze heeft een eigen opleidingsinstituut en sinds 2000 ook een eigen Beauty lijn bestaande uit skincare, make-up en sinds kort ook minerale make-up. De minerale make-up lijn heet 'Just Minerals' en de blush uit deze collectie maakte me hebberig. So pretty! Ik ontving het product van de week en testte hem meteen voor jullie uit.



De blush zit in een plastic parelmoeren doosje met een doorzichtig deksel. Handig, zo zie je meteen welke kleur het heeft. Er is een prachtig romantisch kantmotiefje in de blush gedrukt. Ontzettend mooi! Dit maakte me zo hebberig! De blush bestaat uit twee kleuren, een lichte oudroze kleur en een donkere oudroze, beetje taupe-achtige kleur. De kleuren zijn apart van elkaar te dragen, of samen.


De blush is mat en geeft veel pigment af. Ik heb gemerkt dat ik niet te ruw met mijn kwast over de blush moet gaan, als je dit wel doet stuift er wat losse poeder op. Wat ik deed is mijn blusher kwast zachtjes in de blush drukken, dat was voldoende om genoeg product op mijn kwast te krijgen.


Looking fresh, looking glowy! De blush brengt gemakkelijk aan op mijn appeltjes, 2 stroken zijn genoeg voor een frisse, natuurlijke kleur op mijn wangen. Het geeft me echt een lieve en zachte uitstraling. I like this stuff! Wat deze blush zo bijzonder maakt is het feit dat het een minerale compacte blush is. Ik had wel wat losse minerale blush pigmenten maar dat vond ik heel lastig te doseren, ik nam altijd te veel poeder op mijn kwast. Met deze blush gaat doseren en aanbrengen een stuk gemakkelijker. 

Deze Just Minerals blush bevat geen parabenen, siliconen, parfum en andere synthetische stoffen en is daardoor ook zeer geschikt voor de gevoelige huid. Het bevat Toermalijn poeder voor een frisse en vitale uitstraling en verzorgende vitamine E voor een gezonde, glowy look. En uiteraard is dit product, net zoals alle andere Malu Wilz producten, proefdiervrij.


Malu Wilz Just Minerals blush is onder andere te koop in de webshop Curls & Lashes. Ze verkopen een uitgebreid assortiment aan Malu Wilz producten en ze rekenen €2,95 verzendkosten. Malu Wilz producten liggen gemiddeld tussen de €7,50 - €25,00, dus een beetje tussen de prijzen van drogisterij- en parfumerie merken in. Deze Just Minerals blush kost €14,95 (9 gram).

Until next time,
Serena Verbon