woensdag 4 augustus 2010

CND Shellac Nail Treatment

Hebben jullie het nieuwste van het nieuwste op nagellak gebied al gespot? De naam is Shellac, een innovatie van Creative Nail Design (CND). Shellac is een treatment die bestaat uit een basecoat, 2 colorcoats en een topcoat. Eigenlijk zoals iedere andere manicure. Het verschil is alleen dat Shellac gegarandeerd 2 weken ongeschonden op je nagels blijft zitten. Shiny and all! Too good to be true? Ik test het graag voor jullie uit!


Shellac is een soort afgeleide van de normale nagellak zoals we gewend zijn. Na ruim 5 jaar ontwikkeling is Shellac dan eindelijk op de Amerikaanse markt uitgebracht en sinds augustus 2010 is het nu ook eindelijk hier in Nederland verkrijgbaar. Ik had er al over gelezen en kon niet wachten om het uit te proberen!


Shellac heeft een unieke formule die aanbrengt zoals een nagellak maar draagt als een gel en verwijderd kan worden binnen enkele minuten (er hoeft niets geveild te worden zoals bij kunstnagels). Daarbij bevat het geen schadelijke ingrediĆ«nten zoals formaldehyde, tolueen en DBP. 

Shellac garandeert 14 dagen lang perfect gelakte nagels zonder krasjes, afdrukken, chips of scheuren. Als je van jezelf geen harde nagels hebt is Shellac dus ook een goed idee omdat het je nagels verstevigd. Veel mensen claimen dat hun Shellac zelfs langer dan 14 dagen mooi blijft, het enige is natuurlijk dat je dan onwijze uitgroei ziet bij je nagelriemen. Vandaar dat er dus 14 dagen wordt aangehouden. Na die tijd dient het verwijderd te worden door je nagels te weken in een aceton-houdende remover.



Iets wat ook anders is in vergelijking met normale manicures is dat je nagels bij een Shellac treatment na iedere aangebrachte laag moeten uitharden onder een UV-lamp. De combinatie van de Shellac en de UV lamp zorgt ervoor dat de lagen lak op een speciale manier aan elkaar worden gehecht zodat het een sterke laag vormt. 

Vandaag ga ik naar Exquis, een nagel-, beauty- en lifestyle salon. Exquis is een van de weinige salons in Nederland die Shellac behandelingen geeft, maar ze zitten gelukkig bij mij om de hoek in Maarssen (bij Utrecht). Voor de rest van Nederland ligt het gelukkig ook lekker centraal. De eigenaresse van de salon heet Quirina en zij zal mij behandelen met Shellac. Quirina is een hele goede lerares bij CND, dus ik weet zeker dat ik bij haar in goede handen ben (snap je hem, goede handen!).

Een Shellac behandeling zal zo rond de €45 gaan kosten kost €37,50 bij Exquis. En alleen in de maand augustus kost het €32,50 ter introductie. Dat klinkt aardig aan de prijs, maar als ik de voordelen op een rijtje zet dan is de prijs niet iets wat mij in de weg zou zitten. Ik heb redelijk slappe, buigzame nagels en mijn nagellak houdt het maximaal 5 dagen chip- en krasvrij uit. Oh en soms heb ik (ok, heel vaak) dat ik net na het lakken iets vastpak en dan, hoppa, een deukje. Of een pluisje. Of een afdruk. Het is nooit 100% perfect. Voor mij wegen de voordelen dan ook zwaarder dan de prijs, ik heb het er best voor over. En natuurlijk doe ik het ook als research voor de site. Ik ben dan ook erg benieuwd of de Shellac behandeling zijn beloftes nakomt.


Het enige nadeel zijn de beperkte kleuren. Nieuwe kleuren zijn wel in ontwikkeling maar zometeen heb ik de keuze uit slechts 12 kleuren. En de kleur die ik kies blijft dan 14 dagen lang zitten. Ik ben dan ook enorm in dubio, want het moet een kleur zijn waarop ik niet snel raak uitgekeken. Welke zou ik doen? Ik twijfel tussen Rosebud (de tweede van links), Hot Chilis (fuchsia-rood), Red Baroness (de meest rechtse) en Fedora (helemaal links). Help me out please!!

Natuurlijk neem ik mijn videocamera en statief mee zodat ik de behandeling kan filmen voor jullie! Ik zal de komende 2 weken steeds een update geven met foto van mijn handen en nagels, zodat jullie kunnen zien of Shellac de test doorstaat.

Q: Shellac, too good to be true of geloof je er wel in?

Until next time,
Serena Verbon